Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Проклятието
2. Манипулацията
3. Вицове за психолози, психоаналитици и психиатри
4. Секс и сексуални табута
5. Секс и сексуални табута - Продължение
6. Мисли, максими и афоризми
7. Вариации върху добре позната тема...
8. Вариации върху добре позната тема... Продължение
9. Вариации върху добре позната тема... Край
10. За прошката
11. За истината... и гледните точки
12. Психиатрия и психология
13. Да избягаш от себе си?
14. Фрагмент от Теория за изневярата
15. Да живееш с работохолик
16. Чувстваш ли се манипулиран?
17. Чувстваш ли се манипулиран? Методи за защита
18. Страхуваш ли се от самотата?
19. Да се лъжем, че не лъжем
20. За теб, Феникс
21. За жените, мъжете и еманципацията
22. С какво мислят мъжете
23. Смъртоносна ли е депресията?
24. Егоист или егоцентрик
25. Мога ли да ти се доверя?
26. Как любовта се превръща в омраза
27. Паралелни светове
28. Защо любовта умира
29. Пасивната агресия
30. Болка
Постинг
31.01.2009 10:19 - Чувстваш ли се манипулиран?... Методи за защита
Автор: dobromirdimitrov Категория: Тя и той   
Прочетен: 72084 Коментари: 71 Гласове:
11

Последна промяна: 13.01.2013 10:08


Никога не вярвай на онова, което казва една жена, дори да казва истината.”

Еврипид „Иполит”


Чувстваш ли се манипулиран?
Част ІІ
МЕТОДИ ЗА ЗАЩИТА

 

                 

image

За да можете да се справяте със ситуации, при които сте подложени на манипулация ще ви е необходимо да сте в състояние да разпознавате поне някои от основните характеристики на манипулациите, както и да разполагате с подходящи насоки и техники за защита от тяхното влияние.

Съществуват два основни типа манипулации: активни и пасивни. Влиянието и на двата типа е на несъзнавано равнище. Това означава, че манипулацията ще действа независимо от това как съзнанието ви възприема определена ситуация. При най-качествените изпълнения е невъзможно да установите със сигурност, че ви манипулират. Двата типа често се използват заедно, но тъй като комбинациите им се определят от конкретните цели, ще ви ги опиша в чистия им вид.

При първият тип, жените използват агресивна и настъпателна тактика, докато при втория, обикновено играят ролята на наивници или жертви. Най-лесният начин да установите, че сте обект на манипулация е да следите за посоката и съдържанието на собствените си мисли и поведение. Ако усетите, че мислите ви се насочват в нежелана от вас посока, то със сигурност сте подложени на манипулация. Понякога процесът на манипулативния разговор или взаимоотношение е съзнателно разтегнат във времето. Това го прави изключително труден за идентификация. Затова, ако по някакъв начин се почувствате задължени или пък ви обземе чувство за вина без видима причина – най-вероятно, съвсем неусетно, невинното създание срещу вас, е успяло да ви внуши, че нещо му дължите. Друг начин да разпознаете активната манипулация е да следите за равновесието в разпределението на отговорностите и печалбите. Като казвам „печалби” не възприемайте думата само откъм материалната и страна. Печалбата може да има чисто психично измерение, което в последствие да се трансформира в нужния и материален еквивалент. В тези случаи тя ще се опита да стовари отговорността за действието върху вашите раменете, като облагите от извършването му, по един или друг начин ще си присвои.

За постигане на целите си жените често използват силов натиск (в психологическия му аспект) или обратното – правят неочаквани услуги или демонстрират любезност, излизаща извън рамките на обичайните ви взаимоотношения. Неоправданото от ситуацията, агресивно или прекомерно любезно поведение е редно да възприемате като сигнал за опасност. По този начин се опитват да ви натрапят изгодно за тях самите поведение или отношение към случващото се. За да разширим още малко картината, трябва да имате пред вид, че най-качествените манипулации извършвани от жените, се привеждат в действие съвсем инстинктивно и до голяма степен несъзнателно за самите тях. В това е и най-голямата им сила. Те вярват, че са прави в желанието си, което придава абсолютна и ползваща само тях истинност на ситуацията.

Някои други от индикациите за манипулация са съвсем прозаични. Често се случва да упражняват въздействие върху вас, подсилвайки собствените си емоции. Например, по време на някакъв съвсем тривиален разговор внезапно се отклоняват от темата, стремейки се да предизвикат съчувствие, уплаха или някаква друга емоция, която да замъгли преценката ви. Прикритите заплахи и неуместните похвали, опитът да се внесе в чисто делови разговор личен нюанс, също са явни признаци за манипулативно въздействие. Един от най-често използваните подходи е свързан с изкуствено създаване на дефицит на време за взимане на решение. За да откриете работят ли ви, или не, трябва напълно да си изясните причините за възникването на подобен дефицит. При липса на сериозни причини е редно да заключите, че е налице опит за манипулиране. Случва се разговора да е структуриран по “метода на сандвича”. Същността му се изразява в следното: в началото и в края на изложението си, жената срещу вас говори за незначителни или положителни неща, а всички моменти, които са наистина важни за нея и които държи да приемете без възражения, разполага в средата на разговора. Така вие съвсем неусетно и без да се замисляте, приемате тези неизгодни за вас неща.

Обединяващата характеристика, която би било добре да запомните е, че всяко отклонение от нормата, всяка прекаленост в общуването или обстановката, в която то протича, е вероятен признак на опит за манипулация. За да уловите подобни признаци, е важно да сте нащрек и внимателно да отчитате характеристиките на поведението и.

Един от най-качествените прийоми да не се поддавате на манипулиране е развиване на умението за критическо мислене. При всеки разговор, в който усетите нещо фалшиво, трябва задължително да си отговорите на следните въпроси:

- Каква е целта на жената срещу вас?

- Какъв точно е проблемът или въпросът, който обсъждате?

- На какви факти се опира това, за което ви говори и откъде тя разполага с тях?

- Какви изводи прави и доколко са фактологично обосновани?

- Какво е според самите вас решението на проблема?

- Какви ще са близките и дългосрочни последствия от решението на проблема, което ви се предлага?

Има и други неща, които биха ви помогнали да се ориентирате в обстановката, но на този етап и тези са ви достатъчни. Важното е да разберете необходимостта от тези въпроси. Щом веднъж ги приложите към конкретен разговор, който провеждате или ситуация, в която сте въвлечен, те ще ви стимулират да:

- разсъждавате по-ефективно;

- да видите скритите предпоставки и последствия;

- да разберете какви са възможните различни гледни точки;

- да избегнете безкритичното възприемане на натрапваните ви гледни точки;

- да определите какво мислите самите вие по въпроса и защо. И в крайна сметка:

- да защитите своята позиция интелигентно.

От този момент нататък ви остава само да разполагате със стратегии за защита. Когато установите, че се опитват да ви манипулират или даже просто се появи съмнение за такъв опит, ще разполагате с основно с две такива стратегии. Те са определени от вида на манипулацията и от отношенията ви с жената срещу вас.

При пасивната стратегия приемате условията на играта, като в същото време се стараете да увеличите дистанцията между вас. Това ще постигнете като: избягвате общуването с нея; поставяте под съмнение идеите и; а можете и да се сприятелите с нея, като успоредно с това демонстративно игнорирате предложенията и.

Втората защитна стратегия се състои в активно противопоставяне, отхвърляне на правилата на играта и дори индиректно разобличаване на методите за манипулация. Например, можете с интонация на недоверие да я помолите да доуточни даден въпрос или направо да попитате: “Защо ми казваш това?”.

Не е добра идея обаче да казвате на глас “Ти ме манипулираш.” В крайна сметка, ако не бъде прекъсната, тя сама ще разкрие действителните си намерения, което е и най-важното за вас.

Друга подходяща защита е “техниката на отложената реакция”. Тя ви дава възможност да забавите отговорите и реакциите си и да правите паузи, през които да обмислите казаното до момента и своя евентуален отговор. Допълнителен бонус на това действие е, че ще предизвика объркване у нея, тъй като непредсказуемите хора са сложен обект за манипулация. В тази връзка, най-трудно се прогнозира поведението на самодостатъчните и самоуверени хора. Т.е., за вас е важно е да се държите спокойно и уверено, внимателно да следите разговора и да не забравяте собствените си цели и интереси. Ако е необходимо напишете кратко и ясно собственото си мнение (позиция, цел) на лист хартия, който да държите под ръка по време на разговора. Така по-лесно ще можете да следите накъде се движат нещата.

В заключение е добре за запомните следното: в основата на всяка манипулация, въпреки привидностите, лежи стремежа на жената да ви предразположи към емоционална реакция, чиято единствена цел е да подтисне рационалното ви мислене. Това ще и даде картбланш, да ви поведе в изгодната за нея посока. Оттук и най-важния за вас извод: Овладеете ли емоцията – овладявате ситуацията!

                                             image

 

                    




Гласувай:
11



1. miaa - А защо не напишеш за мъжете манипулатори..
31.01.2009 10:31
Страхотни играчи са ...не всички разбира се...но тези, които владеят манипулативността го правят съвсем съзнателно.
цитирай
2. dobromirdimitrov - miaa - А защо не напишеш за мъжете манипулатори..
31.01.2009 10:40
Ще стигнем и до тях :)
P.S. Ние българите си имаме прекрасни поговорки. Не знам защо, но току що се сетих за една от тях: "Бия самара, та да се сеща магарето..."
цитирай
3. mmmmmmmmm - Този пост
31.01.2009 10:41
само за мъже ли е?!:)))Извинете,но аз го прочетох:)))
И понеже съм била жертава на манипулации имам мнение,че сте 100% прав!Алгоритъма е точно този.Има и малко индивидуалност,но то е логично-авторите са различни.
Поздравления!
цитирай
4. анонимен - mili4ka kam miaa. . . majete ne vl...
31.01.2009 10:41
mili4ka kam miaa... majete ne vladeqt manipulaciqta.... nqmat na6ata intuiciq i 4uvstvitelnost...
цитирай
5. miaa - Към анонимен ..защо си толкова наивна?
31.01.2009 10:46
Бедната ти е фантазията... как някои мъже могат да ти извадят душата с памук.... ,а в буквалния смисъл да те накарат да се почувстваш най- прекрасната...и след това, като ти се наситят...дим да ги няма..
цитирай
6. miaa - ileila,
31.01.2009 12:14
Не е нормално мъжът и жената да си играят на котка и мишка...аз се отчайвам...наистина, какво приятелство може да се получи между тях, да не говорим за любов. Това не е детективски филм, с инспектор Дю дю и лошата прелъстителка.. Образно казано.Изобщо защо вечно трябва да опорочаваме отношенията със скрит замисъл...и от двете страни?И докато мислим по този начин ..вечно ще има обидени.
цитирай
7. publi4ita - еее...ати теорията хаха..
31.01.2009 12:27
психарската теория е най тъпа.
Поздрави.
цитирай
8. dobromirdimitrov - ...
31.01.2009 12:59
Има изход. Говорете само истината. Дали е възможно?
цитирай
9. анонимен - (реклама) :) Не,не е възможно!
31.01.2009 13:04
Няма абсолютна истина!
Чисти понятия има само във философията :)
цитирай
10. dobromirdimitrov - анонимен - (реклама) :) Не,не е възможно!
31.01.2009 13:06
Тогава предложете алтернатива.
цитирай
11. анонимен - алтернатива,за какво?
31.01.2009 13:13
може би промяна в нагласата за комуникация
цитирай
12. miaa - Чисти понятия има само във философията..но
31.01.2009 13:40
за мен нормални взаимоотношения съществуват само, ако няма интереси, има добри намерения, ... когато знаеш, че ако сбъркаш, ще ти покажат как да излезеш от ситуацията,колкото и да се чувстваш наранен , когато не те ласкаят и не ти спестяват недоразуменията...породени от дадени ситуации.. Защото в живота ни има неща, които нямат научни обяснения.Признавам си, че съм била манипулативна, в дадени моменти,но това е когато усещам , че ответната страна си е послужила по същия начин.
цитирай
13. miaa - Да така е...
31.01.2009 13:59
ileila, случвало ли ти се е да срещнеш човек , който не познаваш и веднага да изпиташ доверие?..сигурно ти звучи налудничево..., но аз съм го изпитала. Страхотно е усещането..не става въпрос за женска интуиция. И колкото време минава все повече се убеждавам, че не съм сбъркала в преценката си за този човек.
цитирай
14. анонимен - Кога ще чуем за нещата които ни об...
31.01.2009 16:30
Кога ще чуем за нещата които ни обединяват с половинките,или всичко е игра и манипулация,заговори и инсинуации?Трябва ли зад всеки човек да виждаме враг?Не може ли да погледнем и от другата страна,че и зад врага стои човек!И какъв ли човек се крие зад маската на психолога?
цитирай
15. pizzicato - Мнението на една манипулаторка :)))
31.01.2009 17:16
Не мисля, че малко повече познание за механизмите на манипулацията би направило общуването между мъжа и жената като дебнене на котка и мишка. Просто в моментите, когато човек усети манипулацията идваща отсреща, ще може да реагира малко по-осъзнато.
Според мен не съществува човек, който да не манипулира. Готови ли са хората да говорят само истината? Отношенията им да са съвсем чисти?
Може би някои манипулират в по-малка степен от други, но всеки го прави. Тогава на какво основание някой ще се възмущава от това, че другите правят същото като него?
Да владееш себе си може би включва и това усещайки в даден момент, че манипулираш несъзнателно, да осъзнаеш че го правиш и да прекъснеш процеса. Точно това несъзнателно действие е неовладяно от Аза, тъй като той по принцип се възмущава от манипулацията и се предполага, че не я прави нарочно. Разбира се има случаи, когато манипулациите се правят умишлено и са съвсем осъзнати.
цитирай
16. анонимен - :)
31.01.2009 17:21
“докато има балъци ще има и тарикати“
народна мъдрост
:)
Баш си важи за навсякъде
цитирай
17. анонимен - Аз зададох въпросите към автора, но ...
31.01.2009 17:33
Аз зададох въпросите към автора,но щом искаш отговори ми ти pizzicato,ако някой подсъзнателно иска да те унижи или злепостави,ти съзнавайки,че той не го прави нарочно пасивна ли ще останеш или ще се опиташ да направиш нещо?
цитирай
18. pizzicato - 23. анонимен
31.01.2009 18:00
Може би не бих останала пасивна :)
Мнението ми не беше отговор на твоите въпроси към автора, а просто изчитайки всичко до тук се появиха тези мисли в главата ми :)
цитирай
19. an200 - Към автора...
31.01.2009 19:31
Чета и се питам защо сядат един срещу друг мъж и жена?!Партия шах ли ще играят?!За какви стратегии и тактики може да мисли един влюбен мъж?!И що за общуване ще бъде , щом всеки дебне другия дали не го "манипулира"?! Че разбира се,че ще се "манипулират".Та какво ,по дяволите ,е Любовта?!И във фолклорните песни ще срещнем:"Лъгали се луди-млади..."Г-н психолог,Вие били ли сте влюбен някога?!Сигурно сте чели и класиците...за най-красивата "лудост"...
Да не ви пука от манипулации,хора!)Просто си живейте живота и каквото има да се случва,ще се случи!
С уважение!
цитирай
20. анонимен - ))
01.02.2009 21:16
Ама теб, верно само жени те четат!Хах
Манипулация има навсякъде и във всичко, не може да се избегне напълно. Може да се сведе до поносими нива.
"Аз се правя, че не те манипулирам. А пък аз- че се оставям да го правиш" ))
цитирай
21. dobromirdimitrov - Отговор на всички въпроси
01.02.2009 21:36
Така мисля и аз. Манипулацията е навсякъде и във всичко, но може да се сведе до поносими нива. Всъщност вярвам, че е възможно да се сведе до нищожни нива. Не знам дали това ще стане днес, утре или ще ни отнеме още 10 или 100 поколения на самозалъгване, но вярвам, че ще стане.
Това е, в което вярвам.
А това, което знам със сигурност е, че манипулацията разрушава взаимоотношенията. Независимо от това дали е съзнателна или не. Независимо от това дали временно е постигнала целта си или не. Тя е разрушителна. Всяко нещо постигнато по манипулативен път се обръща рано или късно срещу създателя си. Всеки си плаща цената. Затова си мисля, че всеки: било то мъж или жена трябва да знае всичко възможно за манипулацията. Да усеща, когато го манипулират. Да се усеща, когато манипулира. И да знае, че това е гадно. И, че задължително ще се дойде време (а може би и човек) и ще си плати сметката с лихвите.
цитирай
22. анонимен - Димчо Дебелянов СВЕТЛА ВЯР...
01.02.2009 22:42
Димчо Дебелянов

СВЕТЛА ВЯРА



За старий свят настават сетни дни;
разкъсват се верига след верига -
и над самите му развалини
на правдата олтарът се въздига.

Отлита непрогледна тъмнина,
огрява слънце сънни небосклони.
И гордо вее свойте знамена
безбройна рат, безбройни легиони.

В очите утренни лъчи горят,
не ги смущава страх от тъмни срещи,
че пред сдружената им сила мрат
на гнет и мъка сенките зловещи.

Намериха те търсения брод
и виждат бряг във пурпурна позлата...
О, светла вяра в новия живот,
как сгряваш и повдигаш ти сърцата!
цитирай
23. kosara2008 - :)
02.02.2009 15:36
ха ха ха ..." сигнал за опасност"...!!!:)))- днес за пръв път от много време сее засмях от сърце:)))

харесах си този постинг!!! с много точен, изчерпателен и безкомпромисен анализ и те увенчавам с една...от разстояние...целувчица и виж! даже не се сърдя, че само жените са обект на дисекция, така де тактиките са си наша територия, а!?!?!:))) прекрасен ден за теБ!
цитирай
24. lubopitstvo - Трябва да кажа - много съм впечат...
02.02.2009 20:20
Трябва да кажа - много съм впечатлена.В написаното има почти само истина.
Разбира се, и аз манипулирам, както и ме манипулират - част от цялата игра, наречена живот.Номерът е, че това е станало такава неотделна част от поведението ни, че дори не съзнаваме, че го правим.
Дано не опростя нещата, но при жените е - виж колко съм чаровна!
При мъжете - ама съм готин мъжкар, нали?
Е, има и чисто ежедневни ситуации за постигане на малки преимущества с цел - борба за оцеляване.
Иначе, теоретично и аз мразя манипулацията.И дори лъжата много мразя...
цитирай
25. dobromirdimitrov - lubopitstvo - Трябва да кажа - много съм впечат...
03.02.2009 08:38
Ще стигнем и до лъжата :)
цитирай
26. dobromirdimitrov - 29. ileila - до dobromirdimitrov
03.02.2009 09:27
Всъщност е излишно да пиша методи за защита от манипулация, които да помагат на жените. Причината е, че методите за манипулация и методите за защита от манипулация са едни и същи и за мъжете и при жените. Разликата е само в умението да се прилагат. Единствената причина методите за защита в статията да са ориентирани към мъжете е, че те са по-неумелата страна в тази своеобразна война... или поне по-голямата част от тях :)
цитирай
27. an200 - Г-н dobromirdimitrov ,
04.02.2009 19:03
Може и да греша,но аз определено смятам,че е неправилно да влагаме само отрицателен смисъл на думата "манипулация".А пък "методи на защита" звучи смехотворно(извинете ме)."Който се страхува от мечки,не ходи в гората..."Ами не се влюбвайте и ще сте защитен отвсякъде...никакви манипулации няма да ви нарушат душевното равновесие.
С уважение!
цитирай
28. an200 - Не, разбира се...
04.02.2009 19:51
Но в понятието "манипулация" се влага само и единствено смисълът "лъжа",а би могло да се възприеме и като "влияние"...съгласете се,че всяка връзка(нямам предвид само любовта)е въпрос на взаимодействие и влияние.
С уважение!
цитирай
29. an200 - Е,тогава не става дума
04.02.2009 21:02
изобщо за любов.Нали?
цитирай
30. an200 - )))
04.02.2009 21:42
Хм,може би.Лека вечер!Беше ми приятно!
цитирай
31. dobromirdimitrov - 34. an200 - Г-н dobromirdimitrov
04.02.2009 22:03
Да манипулираш означава да отнемеш на другия правото на свободна воля. Според теб това добро ли е или не е добро?
цитирай
32. анонимен - (rekl.pauza)- ако може искам да
04.02.2009 22:11
взема отношение
Няма свободна воля!
-за мен тва е абстрактно понятие.
Винаги си малипулиран било от комунизти било от капиталисти било от лаодзъ и т.н (Че Гевараи пр.)
Което означава според мен ,че единствения избор остава този:от кой да бъдеш манипулиран
Демек тва е кеф ти шанс ,кеф ти елтернатива ,кеф ти домати с колци ,както се каже все става дума за едно
МА НИ ПУ ЛА ЦИЯ! Няма как да се обурка с демокрация.
цитирай
33. an200 - Свободна воля?!))
05.02.2009 09:16
Трябва още малко да поостареете,г-н психолог.))
Та ние сме зависими дори от земната гравитация(ах,каква гадна манипулация...)))
Лек и успешен ден!!!
цитирай
34. dobromirdimitrov - an200 - Свободна воля?!))
05.02.2009 09:55
Ангелина, този пасаж, който копирам от първата част на статията си "Чувстваш ли се манипулиран?" очевидно е специално за теб:
Друг от най-разпространените, но вече Агресивен метод за манипулация е АТАКА СРЕЩУ ЛИЧНОСТТА.
По същество тази техника е една от най-познатите неформални логически грешки, представляваща логическа уловка, на базата на парадокса. Логическата грешка е «грешка по произход». Състои се в представянето на аргумент, насочен срещу характера и личността на мъжа, изказал някаква идея, вместо да е насочен към опровергаване на самата идея.
С уважение: Д.Димитров
цитирай
35. an200 - Бъдете здрав!
05.02.2009 11:49
Благодаря за информацията.
цитирай
36. karev111 - .......
05.02.2009 20:07
Ако няма чувства няма да има манипулация,защото всяко чувство е основано на „искам” и търси своя завършеност в някакво желание, което иска да се реализира. Омразата иска възмездие. Любовта иска близост . Всяко чувство иска нещо, което да го изпълни и удоволетвори. Манипулатора се опира на чуждото искам и няма значение какво точно иска човек,важно е самото искане. Щом вие можете да искате, щом сте подвластни на „искам” ще бъдете податливи и на манипулиране.
цитирай
37. dobromirdimitrov - karev111 - .......
05.02.2009 22:02
Мдааа..., за съжаление си прав. Но нещата биха могли да се променят, ако осъзнаеш, че това е точката ти на пречупване.
цитирай
38. karev111 - dobromirdimitrov
05.02.2009 22:11
Любов+близост=пречупване! И възможен ли е друг вариант на това равенство?
цитирай
39. karev111 - ileila :)
05.02.2009 23:25
Давид Овадия -"Аз вярвам в мълчаливата любов"

Без думи, без красиви обещания,
без упреци, без молещи уста,
аз вярвам само в нямото страдане,
в сподавения порив на кръвта.

Очи, в които погледа не гасне,
докосването нежно на ръце
от клетви, от несдържан плач по ясно
говорят на човешкото сърце.

Тя всичките прегради побеждава!
Тя - вечен огън и нестихващ зов!
Как нея ще отминеш, ще забравиш?
Аз вярвам в мълчаливата любов.

цитирай
40. stasja - искам
21.02.2009 22:29
да знам едно нещо - ако човек е така добре теоретично подготвен, дали може да манипулира по-добре?
а, и още нещо - щом като знаете тези неща, защитен ли сте от манипулации
поздравче :)
цитирай
41. dobromirdimitrov - stasja - искам
21.02.2009 23:51
Да, мога да манипулирам по-добре. И не, никой не е защитен от манипулации. Добрият манипулатор винаги успява да намери слабо място в защитата на обекта си.
цитирай
42. alfeniks - Не
02.04.2009 21:36
Не, за мой късмет съм заобиколена - в живота - с коректни хора. За мен мога да си кажа, че понякога се опитвам да го правя.
цитирай
43. анонимен - Не!
03.04.2009 14:31
Е, на всички не може да се угоди - блога Ви е много полезен. На който не му оттърва - да не го чете!
цитирай
44. diamantsredstaklata - Чак сега прочетох статията. &qu...
19.01.2010 08:34
Чак сега прочетох статията.
"Овладеете ли емоцията – овладявате ситуацията!"
Аз съ много емоционална и знам, че това винаги много ми е вредяло.
Но защо само за женската манипулация говориш? Мъжете не манипулират ли? Трябва да намеря време и да прочета всички статии...
Добър си като психолог. Благодаря!
цитирай
45. dobromirdimitrov - 57. diamantsredstaklata - Чак сега прочетох статията. &qu...
20.01.2010 08:43
Разбира се, че манипулират. Просто не са толкова изкусни. Но така както се развиват нещата, май ще им се наложи да се научат :)
цитирай
46. diamantsredstaklata - dobromirdimitrov
29.01.2010 07:54
Мисля, че използването на манипулация зависи повече от характера. Има мъже, които са много по-големи манипулатори от жените. За жените се говори и че са клюкарки, но съм виждала колко по-големи клюкари могат да бъдат мъжете.
Историята е пълна с мъже-манипулатори и то на големи групи от хора, дори на цели нации. Хитлер например е бил един огромен манипулатор на цял един народ.
Не съм съгласна, че мъжете не са толкова изкусни манипулатори. Дори мисля, че жените манипулират на дребно, а мъжете са манипулатори на едро.
цитирай
47. dobromirdimitrov - 59. diamantsredstaklata - dobromirdimitrov
30.01.2010 11:20
За твое и мое съжаление това е верифициран клон от науката, а не лично мнение :)
цитирай
48. pumona - Ето един мъж манипулатор!
05.03.2010 15:06
Карл Густав Юнг е бил висок, широкоплещест мъж с доминираща осанка. Имал сини очи, високи скули, подчертана брадичка, орлов нос и носел малки мустаци. Всички, които са го срещали, били поразени от физическата и морална сила, които излъчвал и от онзи особен вид стабилност и твърдост на човек, здраво стъпил сред обкръжението си. Не е бил “учен сухар”, а умеел да води завладяващ разговор. С голяма ерудиция и остро чувство за хумор, крайно интелигентен, строен и напет, той бил особено харесван от жените. Те се лепели на рояци около него. Привличала ги неговата осанка, сила, власт. Обожавали го. Проявявали желание да му се подчинят, да бъдат под негово здраво ръководство, покровителство и защита. А по-силните и умни се изпълвали с желание да му сътрудничат, да му помагат, да го вдъхновяват, да му отдават своята любов и нежност и да му помогнат да напредне в живота и професията си. Радвал се да го величаят и да бъде център на тяхното внимание. Превърнал жена си и голяма част от своите любовници в научни сътруднички. Те се надпреварвали да му помагат (въпреки че жена му се грижела за петте им деца). Съдействали му в работата, правили му библиографии, събирали литература за него, набавяли справки, превеждали книгите и статиите му на чужди езици и всячески допринесли за разрастване на неговата слава. Самият Юнг предпочитал компанията на жени пред тази на мъже. Тях по-лесно омайвал и подчинявал на силната си воля. Юнг се е гордеел да играе ролята на красив, силен и желан самец, да експлоатира жените материално, емоционално, интелектуално, плътски, душевно и духовно.
цитат от: http://az-jenata.com/index.php?page=article&aid=5365
Бих му сътрудничила! А вие?! :))))))))))))))))) ;)
цитирай
49. dobromirdimitrov - 61. pumona - Ето един мъж манипулатор!
07.03.2010 19:01
E, та? :)
цитирай
50. pumona - :) на въпроса
07.03.2010 20:43
с въпрос - най-лесно! :)))) Поздрав най-сърдечен! :))))))
цитирай
51. dobromirdimitrov - 63. pumona - :) на въпроса
07.03.2010 20:53
Не отговарям на въпроса с въпрос. Единственият въпрос в коментара ти е дали бих му сътрудничил пред вид описаните от теб обстоятелства. Очевидно въпросът не е за мъж... или поне не за мен :) Въпросът ми беше към коментара ти като цяло и контекста му (на въпроса ми) е следният: изваждаш като пример за мъж манипулатор един от геналните бащи на психоанализата: смяташ ли, че е подходящ пример, пред вид разликата между гения и средностатистичния мъж?
P.S. Така по-ясен ли съм? :)
цитирай
52. dobromirdimitrov - 65. pumona - Привет ДобромирДимитров,
13.03.2010 17:26
Това, че все още не си признат за гениален не те прави по-малко умен :) Не приемам нищо като заяждане :)
цитирай
53. анонимен - хайде сега да манипулираме
07.09.2010 20:20
аз искам да питам кога ще излезе статия за мъжката манипулация? и дали все пак авторът ще съумее да е така "обективен" и в нея? смятам, че ситуацията, в коята са поставяни жените години наред с очевидната манипулация от страна на мъжете, е довела до тихата манипулация на жените. както имаш една статия, че на всяко действие има равно по големина и противоположно по посока взаимодействие. дали не правиш лични препратки в тази статия, ако е така, не е много добре за един психолог. ще ми се да виждам повече статии, които помагат на хората да се обичат и разбират, а не които разделят вида ни на 2 части от различни пъзели. изобщо схващаш ли, че ако някоя жена използва тези техники, то е защото е поставена в ситуация, която го налага, за да се съхрани от гледна точка на исторически, религиозни, етични, културни, неписани соцални, икономически и още прочее закони в нашето общество. що не вземеш да ги изредиш и тях като един указател към коя ситуация усмивка в колко градуса и колко секунди от жената върви ръка за ръка /например/? другите ти статии са адски добри, ама с тая някак си... се обърнаха нещата.
цитирай
54. dobromirdimitrov - 67. анонимен - хайде сега да манипулираме
12.09.2010 23:34
На първият въпрос: Не знам, но работя по въпроса.
На вторият въпрос: Не, не правя лични препратки.
На третият въпрос: Статиите са написани именно с цел да се виждат по-ясно проблемите, които ни разделят, като разбирането на същността на проблема следва да помогне на любовта и разбирателството.
Относно четвъртото твърдение - не го оспорвам.
Относно последната част на коментара: ако това е единствената статия, която е предизвикала, хм... неудовлетворение у вас - това определено е комплимент за мен. За което ви благодаря.
Поздрави и щастлив живот.
цитирай
55. анонимен - хайде сега да манипулираме
20.09.2010 15:58
това е единствената статия, предизвикала неудовлетворение у мен. относно останалите, моите поздравления, особено статиите за вината и проклятието, както и за срамът.
това, на което наблягам е, защо след като изреждате техниките за манипулация, прилагани от жените, не обяснявате и защо тези техники са възникнали, на какво се дължат? или просто жените по природа са си манипулаторки? защото, всеки средностатистически човек, било то мъж или жена, може да остане с това впечатление. и особено ако е мъж, да прекара поне 2 дни от живота си нащрек, чудейки се дали продавачката в магазина не го манипулира като се усмихва, за да го накара да си купи ей-онова-затънтено-нещо-в-ъгъла-на-магазина-което-случайно-погледнах, макар, че за нея е неписано задължение да се усмихва. така не може да се разграничи манипулацията от нормите, на които е подложено обществото ни и които вече са се сраснали с нас.
искам също да подчертая, че жените манипулират и други жени; че понякога мъжете използват тези манипулативни "женски" техники много повече от самите жени, както и че има жени, които не прибягват до такива техники, макар и да са голяма рядкост. а това дори не е загатнато в статията, с което се получава едностранчивост на разглеждания проблем
продължавам да чета останалите статии в блога, надявайки се да видя пост за мъжката манипулация, както и защо тя е възниканала.
благодаря за пожеланието, пожелавам Ви живот, свободен от манипулации :) Поздрави
цитирай
56. dobromirdimitrov - 69. анонимен - хайде сега да манипулираме
21.09.2010 10:48
Поздрави :)
цитирай
57. анонимен - kakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
29.04.2012 17:22
ssssssssssssssssssss
цитирай
58. dobromirdimitrov - 58. анонимен - kakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk
29.04.2012 21:32
?
цитирай
59. анонимен - аз самата съм манипулаторка
08.06.2012 21:25
Наскоро разбрах, че аз също съм манипулаторка и отказах да го приема. Сега като прочетох таци статия го осъзнавам, но не мисля, че мога да се променя. Човекът, когото обичам, най-открито ми заяви, че го манипулирам и аз силно се обидих и се почувствах зле. За мен това по-принцип не е хубаво нещо, също не обичам да лъжа и да ме лъжат. Мога да си изтърпя последствията от истината, която съм изрекла и не виждам смисъл да лъжа. Въпросът е в друго, аз много точно отговарям на описанието в статията и манипулирам несъзнателно. Първият ми въпрос е: когато манипулираме , всички хора ли манипулираме или само избрани? След това: как бих могла да се променя, когато действам по този начин , за да се предпазя от нараняване? Например, аз хванах приятеля си в изневяра два пъти и сега го ограничавам от много неща, които биха могли отново да го накарат да ми изневери, опитвам се да се предпазя. Но ако престана с манипулациите, дали няма да го изгубя? Съмнението винаги ще остане в ума ми.. то ме подтиква към такива крайни действия... Той знае, че го манипулирам и всеки път, дори при най-малкото желание от моя страна, ме обвинява, че съм манипулаторка и отказва да обърне внимание на желанието ми, въпреки, че е от огромно значение за мен.
цитирай
60. анонимен - аз самата съм манипулаторка
08.06.2012 21:30
Извинявам се за допуснатите грешки. "Сега като прочетох таЗи статия го осъзнавам...", "по принцип"
цитирай
61. dobromirdimitrov - 60. анонимен - аз самата съм манипулаторка
20.06.2012 10:23
Въпросът Ви има много нива и само част от тях касаят манипулацията. На първо място, ние се променяме, независимо дали го желаем или не. Т.е., въпросът е не "дали", а кой ще контролира промяната - ние или обстоятелствата. На второ място - ние манипулираме не само хората, но и средата. По отношение на хората - манипулираме всички, но интензивността на манипулацията се определя от стойността на целите, които преследваме. Което автоматично означава, че манипулираме близките си много по-интензивно.
Личният Ви въпрос, който касае приятеля Ви няма да получи отговор, а два контра-въпроса: Възможно ли е човек, който Ви е изневерил два пъти (приемаме, че са два пъти, защото толкова пъти сте разбрала), да бъде определен като приятел; и вторият въпрос: Какво ще рече "да го изгубите", това не се ли е случило още при първата изневяра?
И една вметка за размисъл - Помислете го така: не е ли неговото обвинение към Вас в манипулация, само по себе си твърде качествена манипулация? Според мен притежава всички необходими характеристики - всеки път, когато Ви обвини, блокира и думите и действията Ви; събужда страховете Ви и чувството Ви за вина.
цитирай
62. анонимен - А така....
18.07.2012 18:07
а прийомите,които използват манипулаторите-мъже?!
как да се защитим от тях?!
цитирай
63. bubulino - Ако обичате някого заради красо...
18.07.2012 21:54
Ако обичате някого заради красотата му, това не е любов, това е страстно желание.
Ако обичате някого заради ума му, това не е любов, това е възхищение.
Ако обичате някого заради богатството му, това не е любов, това е интерес.
Ако обичате някого и не знаете защо, това вече е любов.

Френска мъдрост
цитирай
64. dobromirdimitrov - 63. hloris - А така....
22.07.2012 18:26
По същият начин.
цитирай
65. dobromirdimitrov - 64. bubulino - Ако обичате някого заради красо...
22.07.2012 18:27
Почти напълно споделям :)))
цитирай
66. анонимен - 66.dobromirdimitrov-64.bubulino-Aко обичате някога заради красо...
24.07.2012 23:15
Защо "почти"-би ли ми отговорил, ако не е прекалено лично:))
Аз пък мисля,че мисълта е много точна-десятка!!
цитирай
67. dobromirdimitrov - 67. hloris - 66.dobromirdimitrov-64.bubulino-Aко обичате някога заради красо...
27.07.2012 10:36
Помисли още ;)
цитирай
68. sidnikam - Без
18.09.2013 14:50
Статията е стара,но начините и методите на тема манипулация и дискусиите за нея си остават актуални.И така на първото място.На доста места давате като пример "манипулатор" жената.Повярвайте ми,грозно е.Би било по-удачно да бъде в мн.число.Както за жените така и за мъжете.Разликата между двата пола е в начина и подхода.Защо смятате,че една жена,ако не бъде прекъсната по време на разговор ще се разкрие..Ще кажа ха..ха..Ако мълча и отвреме на време казвам това, което съм решила..Понякога мълчанието е злато.Защо смятате,че,ако един мъж ми приложи забавената реакция ще му се вържа.Препоръките,които сте дали едва ли ще ги приложа.Но разни хора,разни идеали.Манипулация е доста обширна тема и едва ли,ако аз реша да манипулирам то вашите съвети ще помогнат на отсрещната страна..Защото преди да предприема каквато и да било стъпка,ще се постарая да намеря Ахилесовата му пета..Може да отнеме време,защото именно,мъжът трудно открива истинската си същност...Е там е голямата тръпка..както при ловеца и жертвата..С тази разлика,че ловеца не знае какви ходове ще предприеме жертвата и може да дадат обратният ефект. Не мислите ли.
цитирай
69. dobromirdimitrov - 69. sidnikam
15.10.2013 12:00
Не удачността, а обективността определят написаното. Не отричам, че съществуват мъже, които са в състояние да упражняват манипулацията на нивото на средностатистическата жена. Но за всеобщо щастие са твърде малко. Има си и еволюционна причина за това състояние на нещата. И наблюденията не са от вчера.
Колкото до описаните техники, те разбира се, не са абсолютни. Абсолютни техники не съществуват - онова, което би подействало при вас, не би подействало при друг или друга. Винаги има нюанси. Манипулацията действително е твърде обширна тема и написаното е просто зрънце информация.
цитирай
70. peacy - anonimen
15.11.2013 01:11
Здравейте, прочетох статията и коментарите. Мисля, че авторът много добре е представил нещата. И към конкретното, това което ме насочи към нея, е че търсих повече информация по темата. Страхувам се за един човек, по-точно баща ми. Като манипулаторът е майка ми. Мисля, че дълго време и аз съм била манипулирана. Като под това имам точно впредвид липсата на свобода за самостоятелно взимане на решения. От близо 7 години живея самостоятелно и сега започвам да виждам нещата по ясно. Дори ни е казвала омръзна ми да живея вашия живот. Не разбирам това защо го прави. Не е ли по добре за един човек да го научиш как да се справя сам в живота, естествено като го подкрепяш, но и го оставяш понякога да греши и да се научи да поема последствията от своите решения. Та майка ми е детска учителка. Някъде прочетох, че манипулацията и възпитанието са много близки. Дали това я е изкривило или човек си е такъв по рождение. И как мога да помогна това да се промени. Благодаря и приятна вечер.
цитирай
71. dobromirdimitrov - 71. peacy
18.11.2013 13:45
Темата е дълга и сложна. Според Теорията на манипулацията, всеки един от нас, с всяко свое действие или дума манипулира реалността. В известен смисъл манипулацията е като биологична програма. От еволюционна гледна точка, манипулирането е по-присъщо на жените, тъй като по презумпция манипулациите се използват при невъзможност за императивно или силово налагане на желанията ни. Затова и жените са светлинни години напред от мъжете в тази област.
Да, възпитанието по същество е манипулативно.
Не, не бихте могли да направите нищо по въпроса. Ако и обърнете внимание на това, което прави, или ще се затвори (ако е интровертен тип), или ще стане агресивна (ако е екстраветен тип). Дори и на специалист би отнело месеци и години труд за да промени мисленето и, и при това само, ако тя го желае.

P.S. А авторът на статията, разбира се, съм аз. Всички статии в моя блог са мои :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dobromirdimitrov
Категория: Тя и той
Прочетен: 5047751
Постинги: 3842
Коментари: 27170
Гласове: 73918
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031