Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Проклятието
2. Манипулацията
3. Вицове за психолози, психоаналитици и психиатри
4. Секс и сексуални табута
5. Секс и сексуални табута - Продължение
6. Мисли, максими и афоризми
7. Вариации върху добре позната тема...
8. Вариации върху добре позната тема... Продължение
9. Вариации върху добре позната тема... Край
10. За прошката
11. За истината... и гледните точки
12. Психиатрия и психология
13. Да избягаш от себе си?
14. Фрагмент от Теория за изневярата
15. Да живееш с работохолик
16. Чувстваш ли се манипулиран?
17. Чувстваш ли се манипулиран? Методи за защита
18. Страхуваш ли се от самотата?
19. Да се лъжем, че не лъжем
20. За теб, Феникс
21. За жените, мъжете и еманципацията
22. С какво мислят мъжете
23. Смъртоносна ли е депресията?
24. Егоист или егоцентрик
25. Мога ли да ти се доверя?
26. Как любовта се превръща в омраза
27. Паралелни светове
28. Защо любовта умира
29. Пасивната агресия
30. Болка
Постинг
29.05.2010 10:50 - Психология на клишето
Автор: dobromirdimitrov Категория: Тя и той   
Прочетен: 37187 Коментари: 39 Гласове:
20

Последна промяна: 29.05.2010 11:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
„Вие сте клише... аз съм клише....” The Rat     ПСИХОЛОГИЯ НА КЛИШЕТО   image    Минавайки транзит през някои клишета (съвсем произволно избрани), ще се опитам да направя обосновано предположение за причината, поради която съществуват, както и приблизителна оценка на ползите и вредите от употребата им и от вярата в тях. Да започнем с това, че клишета НЕ са еманация на проверена през вековете истина. И по дефиниция, и по същество, това са просто стереотипни изрази, които често, не само не изразяват истини, но и не означават абсолютно нищо. Например: „Жените са непостоянни”; „По-умният отстъпва”; „В спора се ражда истината”; Военните (полицаите) са тъпи; „Всички политици са продажни”; „Всички са едни и същи (което се твърди от жените за мъжете и от мъжете за жените); „Всички журналисти са лъжци”; „Всички адвокати са мошеници”; „Всички компютърджии са задръстени”... и т.н., и т.н., почти до безкрай. Не можем от една да страна да вярваме в тях, а от друга да твърдим, че хората са различни. Защото ще сме принудени да заключим, че или гореизброените не са хора... или пък това, което твърдят клишетата не е истина. Но да продължим нататък. Всички тези твърдения са изречени от куп, къде велики, къде не до там велики личности или пък се водят за народни „мъдрости”. Употребявали са се, употребяват се и в момента на широка нога, без оглед на пол, възраст и образование. При това без да претърпят никаква промяна през вековете. Това би трябвало да ни накара да се позамислим малко... или повече. Представете си само – клишето „Всички политици са продажни” съществува вероятно откакто съществуват и политиците. Във всеки случай със сигурност го е имало в Древна Гърция откъдето е първият източник, който аз съм срещал. А това е много време – повече от 20 века. Възможно ли е нещо, което смятам, че не е истина да просъществува непроменено толкова време? И ако е възможно едновременно да е неистина и да оцелява безпроблемно, какво е това, което осигурява оцеляването му? Да погледнем и друг аспект, вземайки за пример друго клише: например, „жените са непостоянни”. Спрямо кого или спрямо какво са непостоянни жените? Защото в работата си аз наблюдавам точно обратното. Факт е, че спрягащите това клише обикновено имат пред вид отношението на жените към мъжете (или неща пряко или косвено свързани с това отношение). Точно тук обаче това клише удря на камък. Ако някой от двата пола е непостоянен по отношение на партньора си, то това са по-скоро мъжете. Подобно непостоянство има както социална, така и биологична обосновка. Добре е да обърнете внимание, че в случая не правя неумели опити да оправдая непостоянството на мъжкия пол (което също е под въпрос, защото, обобщавайки го така превръщаме и него в клише), а просто анализирам съдържанието на клишето за непостоянството на жените. Пред вид всичко казано дотук по негов адрес, можем спокойно да заключим, че това конкретно клише е създадено от мъже, и то не от какви да е мъже, а мъже опарили се от въпросното женско „непостоянство”, тоест – отхвърлени от жени мъже. И понеже не са могли да приемат идеята, че въпросната жена е имала отхвърлящо поведение към тях (а не към мъжете по принцип) – ето ти и родилните болки, причинили появата на въпросното клишето. Тогава какво излиза, че клишетата, които използваме като общоприети истини вероятно ще се окажат създадени от човек или група хора, пряко засегнати от хората или събитието, което касае клишето. Във връзка с това ми се ще да споделя и мнението си, че няма такова нещо, като народна мъдрост. Мисля си, че винаги се намира конкретен човек, който да оформи фразата, била тя афоризъм, клише или сентенция. И поради трудностите (а и по някои други причини), този неизвестен гений да бъде назован поименно, мъдростта става „народна”. Това също подкрепя хипотезата за изцяло личното отношение, вложено в клишетата. Изглежда клишето си е точно като мнението. Създадено по лични причини и използвано от хора, които нямат осъзнато, лично преживяно знание или поне някакво знание придобито дори само теоретично. Използва се в разговори и междуличностни спорове, като му се приписва стойност на изконна истина – обикновено, когато обективната истина не ни отърва... в момента на спора или по принцип. Струва ми се, че това прави клишетата зловредни вирусоподобни образувания като слуховете, които безхаберно, а в повечето случаи и с удоволствие си предаваме един на друг, често без всякаква връзка с действителните събития. Клишето е храна за тълпата, а не за homo sapiens... За огромно съжаление, изглежда съществува обратно пропорционална зависимост между количеството на използваните клишета в речта и степента на образованост на един индивид. Обикновено колкото по-образован е човек, толкова по-малко клишета ползва в речта си. За да не изпаднете в излишна заблуда – не притежаваните дипломи определят образоваността, а отношението на индивида към знанието. Защото дипломите в България нямат особена стойност (това определено не може да служи за оправдание на онези, които не учат). В такъв аспект, спокойно можете да наблюдавате колко клишета използва един човек и оттам да си направите изводи за интелигентността му, като с чиста съвест можете да пренебрегнете, количеството на дипломите, които притежава. Ако таите все още съмнения за връзката между клишето и образоваността, послушайте разговорите на „учащата” ни младеж – тяхната реч е почти изцяло изградена от клишета. Използването на клишета превръща самите нас в клише. Не може и да бъде другояче. Ако животът, който водим е клише, самите ние ще станем такова. Ако вече не сме станали. Трудно е да се определи дали целите, които преследваме са наистина наши... или са просто поредното клише. Стереотипът (клишето) от времето на социализма: пари, кола, апартамент и вила, например, не е мръднал нито на йота. Пак преследваме същото клише. Но в това ли е наистина смисълът на съществуването ни? Може би трябва да помислим повече. Така или иначе, ако искаме да живеем, а не да съществуваме, трябва да си изградим собствен мироглед, но не откраднат от книга, филм или социалната ни среда, а мироглед преминал през осъзнаването на действителната стойност на нещата, преживени или директно наблюдавани от нас. Нека не бъдем просто консуматори на готови полуфабрикати, а да се опитаме да си отгледаме собствена храна. Няма и не може да има истинско познание, което да получим наготово. Всяко истинско нещо иска да се потрудиш здраво за да стигнеш до него... и да го получиш. Истинските неща си имат цена. И тя винаги е висока. В този контекст, няма мисъл, афоризъм или сентенция, които да имат някаква стойност вън от рамките на всичко написано, казано и преживяно от автора си. Извадени от средата си, те се превръщат в клишета: определено красиви мисли, в атрактивна форма, но и определено без стойността на обобщена истина, като каквато обикновено се възприемат. Рационалното мислене, а не клишетата трябва да определя начина, по който живеем в света. Използването на клишетата в мисленето или като аргумент в разговор, със сигурност НЕ може да се определи като рационално мислене. То е нещо друго. И в психологията си има понятие за него. Нарича се схематично мислене и по дефиниция представлява мислене, при което училищните познания и усвоеното от културата вземат връх над интелектуалните структури изградени от самия субект. Този изкуствен багаж, съставен главно от думи и ригидни схеми (каквато е същността на клишетата), често представлява за човека бреме, което задължително ограничава творческата му дейност и често определя неадекватността на реакциите му спрямо действителността. Схематичното мислене е противоположно на изобретателността и смъртна присъда за продуктивното мислене във всякакъв смисъл на думата. Изобщо клишетата, навиците и консерватизмът са за хората, които не искат да мислят, не искат да живеят, които не искат да вървят напред, които се... страхуват. Те са за хората, които дъвчат дъвка, а не се хранят, според известният афоризъм на... не помня кой беше. Особено вредни са, когато се развиват хипотези, касаещи мотивите за поведението на мъжете и жените, от гледна точка на пола. Всъщност, когато говорим изобщо за взаимоотношенията помежду си, не би трябвало да вместваме отношението си в рамките, на което и да било клише, колкото и смислено да ни звучи. И може би най-голямото и вероятно присъщо на всички нас клише е, стремежът ни да бъдем уникални... което по уникален начин ни поставя под общ знаменател с всички останали... Не се стремете към уникалност. За да сте уникални е достатъчно да намерите и бъдете себе си.


image



Гласувай:
21


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - другарЮ,
29.05.2010 11:28
ти си адски елементарно същество.
и знаеш ли защо?
защото не можеш да се оправиш сам.:))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
2. анонимен - Да, клишетата са създадени от ко...
29.05.2010 12:13
Да,клишетата са създадени от конкретен човек,преживял конкретна ситуация и не са общовалидна характеристика,но не смяташ ли ,че и този който използва в даден момент точно това клише чувства сходни емоции каквито е чувствал и автора на клишето? Например,ако аз като жена възкликна в даден момент,в даден период от живота си,след определени събития от живота ми :Мъжете са задници!!!,едва ли интелигентността ми се е изпарила безвъзвратно,едва ли с това мое изказване ще засегна всички мъже по света,по скоро това е насочено към точно определени представители от този пол поради една единствена причина-аз не познавам всички мъже на планетата,а точно определени мъже които са положили достатъчно усилия за да заслужат това определение.Според мен ние използваме клишета тогава когато искаме да изкажем отношението си към точно определени хора или събития,но не ни стиска да бъдем конкретни,да насочим гнева и разочарованието си към точния обект и се "скриваме" зад дадено клише вместо да се изправим пред конкретния човек който ние е наранил и конкретно на него да кажем : Ти се държа като задник!!!А може би причината за този СТРАХА е подсъзнателното ни усещане,че ние самите сме предизвикали подобно поведение -знам ли,но е факт,че е по лесно да навлезем в клиширане на дадени взаимоотношения,от колкото да потърсим причината .
цитирай
3. injir - Всеки трябва да отсява, , просото от ...
29.05.2010 12:21
Всеки трябва да отсява ,,просото от плявата,,. Стига да знае какво е просо, и какво - плява.:)
цитирай
4. анонимен - Вожде,
29.05.2010 12:45
толкова ли ти е трудно да го схванеш това,че ти си Едно лайно.
откъдето и да го въртиш,каквито и маньоври да използваш-ЛАЙНО си и ЛАЙНО ШЕ си умреш.
дреме ми на К за жалките ти опити да излезеш суха от помията.
за мене ти нЕмаш ник реална стойност.КАКВОТО искаш ПИШИ,ТО НЕ ХВАЩА ДИКИШ.
ти просто се насра и точка по въпроса.даже не ми доставят удоволствие вече твоите конвулсийки да си създадеш алиби.
римембъ:за целия свят ти може да си върха,за мене си ЛАЙНО.
цитирай
5. dobromirdimitrov - 2. анонимен - Да, клишетата са създадени от ко...
29.05.2010 14:27
Може би интелекта не се "изпарява" в момента, в който използваш клишето, но използването на клишето определено замъглява преценката и реакцията ти в конкретната ситуация. Което и би трябвало и е, проблем за използващия го.
цитирай
6. dobromirdimitrov - 3. injir - Всеки трябва да отсява, , просото от ...
29.05.2010 14:28
Ние сме селскостопанска нация, смятам, че ще ни дойде отвътре :)
цитирай
7. dobromirdimitrov - 5. marcela - Чудесна статия, както винаги. Благодаря!
29.05.2010 14:29
:)
цитирай
8. diana12 - ;)
29.05.2010 14:58
Радвам се, че има и хора , които не се вместват в клишета мерки и рамки.Дано да са повече от другите...
цитирай
9. bovari - каква приятна тема за почивните дни:)
29.05.2010 17:14
"Нека не бъдем просто консуматори на готови полуфабрикати, а да се опитаме да си отгледаме собствена храна....Няма и не може да има истинско познание, което да получим наготово. Всяко истинско нещо иска да се потрудиш здраво за да стигнеш до него... и да го получиш. Истинските неща си имат цена. И тя винаги е висока."
донякъде съм съгласна, но само донякъде, защото не виждам много хора да имат нужда от търсене на подобно истинско познание, за което споменаваш. животът само на малцина, несретниците, е обречен да бъде тежък и жалък, може би, плащат "лихви", някакви....за нещо.... само те търсят истинското познание, защото са го загубили по пътя:(
аз вярвам, че се раждаме с това истинско познание в себе си, но някои от нас го губят.......причини - безброй :(
цитирай
10. koment - Аз не че има какво да кажа толкова.
29.05.2010 20:05
Прочетох, хареса ми. Има резон в написаното. И да си призная - аз често използвам клишета. Често сама не си вярвам като ги казвам и наполвина знам, че говоря колкото да не мълча, но..., хей! не е толкова просто - те са станали част от мен самата. Да, с прискърбие признавам, че съм едно клише.
Но вече осъзнато клише. Сега явно трябва да се трудя много по пътя към истинското. И да плащам висока цена. Не мога да попитам и какъв да е точно труда, защото наготово не ставало...
Все пак смея да отбележа, че в мислите си често не съм клише. Щом в мислите не съм, а в думите често - съм, то значи има пропаст между мисли и действия. Хъм, доста голямо мазало :)
цитирай
11. анонимен - Радвам се да видя,че си доста навътре в нещата.
29.05.2010 20:41
"За да не изпаднете в излишна заблуда – не притежаваните дипломи определят образоваността, а отношението на индивида към знанието."

Бих разширил темата:Не само обемът на информацията определя знанието,а най-вече качеството на нейното осъзнаване и разбиране...Така че,според мен,сред клишираните заблуди за ниво на знание се нареждат успешно и житейския стаж на старостта,годините трудов стаж,начетеността(брой прочетени книги) и т.н.
цитирай
12. анонимен - Добре, че не всичко е клише...
29.05.2010 23:53
Добре, че не всичко е клише, а и ...клишето динамично си развива...Важното е да се разбере ЗАЩО? КАК? КОЙ? и КОИ?
Какво стои зад всичко това?
Ако отговаряш, моля, по- кратко...
цитирай
13. анонимен - 6. dobromirdimitrov - 2. анонимен - Да, клишетата са създадени от ко...
30.05.2010 11:17
Да,сигурно е така,може би използването на изрази клишета ни замъгляват преценките и реакците,но си мисля,че те се раждат и виреят заради повтарящия се модел на поведение при определени ситуации на хора упражняващи една и съща професия,на мъжете и жените защото са просто от определен пол и т.н.Не случайно са възникнали изрази като:Говориш като адвокат,Държиш се като мъж,Не увъртай като политик,Караш ме да се обеснявам като жена(е,много често "жена" е заменен с наименованието на женски полов орган,но смисъла е едни и същи) и т.н.Повтарящ модел на поведение основан на пола има и при мъжете и при жените и колкото и да е вярно:" Особено вредни са, когато се развиват хипотези, касаещи мотивите за поведението на мъжете и жените, от гледна точка на пола." ние не можем да избягаме от пола си -в много случай точно той определя поведението и реакциите ни в определени ситуации.
цитирай
14. ladydream - Клишето като терапия?
30.05.2010 13:56
Ще ти отвърна с мои римувани мислописи по темата:
http://ladydream.blog.bg/izkustvo/2009/09/05/1-1-kak-iskate-da-me-popravite.391804
"Правилността" е вирус, който трудно се повлиява от иначе полезни и правдиви поне привидно статии. Моите уважение към труда ти да смениш ракурса и да представиш нещата през твоят житейски и професионален фокус. Лично моето мнение е, че хората несъзнато сякаш обичат да се надъхват с подобни максими и стереотипи на поведение, защото винаги е по-лесно да имаш готово решение, да следваш чужди принципи, успешно вменени за твои и да изглеждаш умен, чрез така добре звучащи наложени фрази...Това е от мен, цветна и вълнуваща нова седмица!
цитирай
15. dobromirdimitrov - 9. diana12 - ;)
30.05.2010 21:30
Всеки сам решава къде и какъв иска да бъде.
цитирай
16. dobromirdimitrov - 10. bovari - каква приятна тема за почивните дни:)
30.05.2010 21:33
Раждаме се с потенциал за всичко, но това не отменя необходимостта да се трудиш за да получиш. А колкото до това, кой иска и кой не, това не е нито твой, нито мой проблем. Приеми, че нещата се правят за тези, които ги искат. А другите... е, в крайна сметка животът си е техен.
цитирай
17. dobromirdimitrov - 11. koment - Аз не че има какво да кажа толкова.
30.05.2010 21:34
Щом си стигнала до тук - построй си мост.
цитирай
18. dobromirdimitrov - 12. анонимен - Радвам се да видя,че си доста навътре в нещата.
30.05.2010 21:35
:)
цитирай
19. dobromirdimitrov - 13. pumona - Та, видях себе си...
30.05.2010 21:37
Хубаво клише, весело :)
цитирай
20. dobromirdimitrov - 14. анонимен - Добре, че не всичко е клише...
30.05.2010 21:38
Няма кратък отговор.
цитирай
21. dobromirdimitrov - 15. анонимен - 6. dobromirdimitrov - 2. анонимен - Да, клишетата са създадени от ко...
30.05.2010 21:39
Определя ги само дотолкова, доколкото решиш да се придържаш към клишето. Ако решиш да не се придържаш - изборът ти е безкраен.
цитирай
22. dobromirdimitrov - 16. ladydream - Клишето като терапия?
30.05.2010 21:41
В този смисъл клишето е механизъм за прехвърляне на отговорност.
цитирай
23. анонимен - 23. dobromirdimitrov - 15. анонимен - 6. dobromirdimitrov - 2. анонимен - Да, клишетата са създадени от ко...
30.05.2010 21:49
Е,избягваме клишето "жена"и после какво-безполово поведение или по-лошо-копиране на мъжко поведение???!!!И после-жените сме били изгубили женствеността си...
цитирай
24. dobromirdimitrov - 25. анонимен - 23. dobromirdimitrov - 15. анонимен - 6. dobromirdimitrov - 2. анонимен - Да, клишетата са създадени от ко...
31.05.2010 08:30
Генерализираш.
цитирай
25. dobromirdimitrov - 26. pumona - и сега се питам, а питам и теб Г-н Димитров,
31.05.2010 08:31
Че някои от тях са невероятно остроумни, забавни и верни... за определени хора, в определени ситуации.
цитирай
26. анонимен - 27. dobromirdimitrov - 25. анонимен - 23. dobromirdimitrov - 15. анонимен - 6. dobromirdimitrov - 2. анонимен - Да, клишетата са създадени от ко...
31.05.2010 16:01
Не генерализирам,а се заяждам.Заяждам се защото съм бясна.Бясна съм защото не мога да се справя сама със себе си.А не мога да се справя защото"онова куче-Егото"е по силно и от най-разумните доводи.И от тук нататък следва най-унищожителното клише-аз се заяждам с "целия свят",а той ми го "връща тъпкано".Да се измъкнем от използването на изрази и думи клишета в разговорите е въпрос на воля и самоконтрол,но как да се измъкнем от подобно клише в което сме и автор,продуцент и главен герой си ?
цитирай
27. dobromirdimitrov - 29. анонимен - 27. dobromirdimitrov - 25. анонимен - 23. dobromirdimitrov - 15. анонимен - 6. dobromirdimitrov - 2. анонимен - Да, клишетата са създадени от ко.
31.05.2010 21:57
Колкото и прозаично да звучи, първата стъпка е да имаш искрено желание да го направиш.
цитирай
28. анонимен - 30. dobromirdimitrov - 29. анонимен - 27. dobromirdimitrov - 25. анонимен - 23. dobromirdimitrov - 15. анонимен - 6. dobromirdimitrov
01.06.2010 18:31
А втората стъпка?
цитирай
29. kass - dobromirdimitrov
01.06.2010 20:55
всъщност клишетата не са толкова безсмислици, отколкото готови фрази, дразнещото е в това да се използват такива векове наред, сякаш същата мисъл не може да се каже с други думи. Ако погледнем на клишетата буквално, вероятно няма да се съгласим, но те всъщност имат друг смисъл, например: "Всички жени са непостоянни", тук се визира повече променливото настроение на жената, отколкото непостоянството във връзката й с другия пол, работата или нещо друго. Вероятно повече от един мъж е стигнал до извода, че жена му сутринта може да се смее, а вечерта да рони горчиви сълзи :):):)...; „Всички адвокати са мошеници” - тук пак с пълна сила важи за абсолютно всички (освен ако не изключим некадърниците), че адвокатът ще изтълкува закона така, че да е в негова полза, без значение дали е истина или не :):):); „В спора се ражда истината” - тук пък съвсем философски ще отбележа, че абсолютна истина няма, но в размяната на аргументи се стига до консенсус (когато говорим за спор обаче, а не за свада :):):)...).
В общи линии клишетата не са измишльотина на някой скучаещ безделник, който да ни убеждава в някакво правило и което ние да приемем на готово, а в действителност са обобщение на дадено общочовешко поведение, май не се изразих точно, но се надявам да ме разбереш :):):)... Но така или иначе е дразнещо да се използват готови мисли или фрази, човек може да се изрази по свой индивидуален начин и нищо чудно дори да сътвори някоя крилата фраза, която да се превърне в клише след време... :):):).
Поздрави!
цитирай
30. dobromirdimitrov - 30. dobromirdimitrov - 29. анонимен - 27. dobromirdimitrov - 25. анонимен - 23. dobromirdimitrov - 15. анонимен - 6. dobromirdimitrov - 2. анонимен - Да, клишет
01.06.2010 21:45
Втора стъпка: като автор, пренаписваш сценария;
Трета стъпка: като продуцент, финансираш новия сценарий;
Четвърта стъпка: като актьор, играеш новата роля, по новия сценарий, съответно на финансирането.
цитирай
31. dobromirdimitrov - 32. kass - dobromirdimitrov
01.06.2010 21:48
:)
цитирай
32. анонимен - 33. dobromirdimitrov - 30. dobromirdimitrov - 29. анонимен - 27. dobromirdimitrov - 25. анонимен - 23. dobromirdimitrov -
01.06.2010 21:57
Пропусна петата стъпка:кастинг за потдържащ ролята актьор.Само с главен герой филм не става.
цитирай
33. dobromirdimitrov - 35. анонимен - 33. dobromirdimitrov - 30. dobromirdimitrov - 29. анонимен - 27. dobromirdimitrov - 25. анонимен - 23. dobromirdimitrov -
02.06.2010 08:51
:)
цитирай
34. harvi - Здравей, хубава тема и добре си я поднесъл :)
15.06.2010 00:45
Има още една категория - тези, които са достатъчно интелигентни и които употребяват клишетата съзнателно и умело. Така крият истини, бягат от отговорност, печелят време, объркват неопитни слушатели. Помниш ли израза: "В дух на разбирателство и добросъседство бе подписан договор за сътрудничество между двата братски народа"? Много думи - никакво съдържание и още по-малко конкретна информация. Когато не искаш да свършиш някаква работа използваш клишета, когато не разбираш от нещо - използваш клишета, ако не искаш да се издадеш, че не разбираш. Има голяма доза лицемерие и фалш в клишетата и много често - добре обмислени ходове зад тях. Поздрави :)
цитирай
35. dobromirdimitrov - 37. harvi - Здравей, хубава тема и добре си я поднесъл :)
15.06.2010 09:52
Интелигентната манипулация не изисква клишета. Всъщност, ако човек е наистина интелигентен (включително и емоционално), сам би се напердашил, ако усети у себе си ищах да манипулира.
цитирай
36. harvi - Така е в личните взаимоотношения или по-скоро така трябва да бъде.
15.06.2010 14:46
Но ти знаеш колко клишета се използват - ще ти цитирам израз, който мразиш - когато и от двата пола са излезнали "на лов"; когато си на работа в голяма корпорация; когато попълваш текстовете към някой проект - клишетата, на които се държи, са описани в упътванията; дипломатите и политиците; дори и твои колеги обичат да ги употребяват. А представи си какво се случва когато се съчетаят клишета със суеверия - неразбиваема стена в ума на някой. На мен ми се е случвало да се боря с подобно нещо, но безуспешно :) Аз също предпочитам по-истински и искрени взаимоотношения. А ако обърнеш внимание, ще видиш, че дори тук, в блог.бг, вече са се оформили "неформални" клишета в коментарите - като възклицания, похвали, определения - но са си придобили собствен живот. Поздрави :)
цитирай
37. dobromirdimitrov - 38. harvi - Така е в личните взаимоотношения или по-скоро така трябва да бъде.
05.08.2011 11:06
Количеството може и да определя, но определено не оправдава липсата на качество :)
цитирай
38. pavlinakn - Възможно е употребата на клишета да ...
11.11.2011 08:06
Възможно е употребата на клишета да е необходима за "почивка на мозъка" в разговори без особен смисъл и защита от неприятен събеседник.
цитирай
39. dobromirdimitrov - 40. pavlinakn - Възможно е употребата на клишета да ...
15.11.2011 11:33
Тогава изниква въпросът, от какво точно се е уморил този мозък и съответно, защо е необходимо да се говори с неприятен събеседник.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dobromirdimitrov
Категория: Тя и той
Прочетен: 4949742
Постинги: 3719
Коментари: 27117
Гласове: 73365
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031