Блогрол
1. Проклятието
2. Манипулацията
3. Вицове за психолози, психоаналитици и психиатри
4. Секс и сексуални табута
5. Секс и сексуални табута - Продължение
6. Мисли, максими и афоризми
7. Вариации върху добре позната тема...
8. Вариации върху добре позната тема... Продължение
9. Вариации върху добре позната тема... Край
10. За прошката
11. За истината... и гледните точки
12. Психиатрия и психология
13. Да избягаш от себе си?
14. Фрагмент от Теория за изневярата
15. Да живееш с работохолик
16. Чувстваш ли се манипулиран?
17. Чувстваш ли се манипулиран? Методи за защита
18. Страхуваш ли се от самотата?
19. Да се лъжем, че не лъжем
20. За теб, Феникс
21. За жените, мъжете и еманципацията
22. С какво мислят мъжете
23. Смъртоносна ли е депресията?
24. Егоист или егоцентрик
25. Мога ли да ти се доверя?
26. Как любовта се превръща в омраза
27. Паралелни светове
28. Защо любовта умира
29. Пасивната агресия
30. Болка
2. Манипулацията
3. Вицове за психолози, психоаналитици и психиатри
4. Секс и сексуални табута
5. Секс и сексуални табута - Продължение
6. Мисли, максими и афоризми
7. Вариации върху добре позната тема...
8. Вариации върху добре позната тема... Продължение
9. Вариации върху добре позната тема... Край
10. За прошката
11. За истината... и гледните точки
12. Психиатрия и психология
13. Да избягаш от себе си?
14. Фрагмент от Теория за изневярата
15. Да живееш с работохолик
16. Чувстваш ли се манипулиран?
17. Чувстваш ли се манипулиран? Методи за защита
18. Страхуваш ли се от самотата?
19. Да се лъжем, че не лъжем
20. За теб, Феникс
21. За жените, мъжете и еманципацията
22. С какво мислят мъжете
23. Смъртоносна ли е депресията?
24. Егоист или егоцентрик
25. Мога ли да ти се доверя?
26. Как любовта се превръща в омраза
27. Паралелни светове
28. Защо любовта умира
29. Пасивната агресия
30. Болка
Постинг
19.09.2009 09:20 -
Седемте смъртни гряха: Похотливост
Автор: dobromirdimitrov
Категория: Тя и той
Прочетен: 59494 Коментари: 85 Гласове:
Последна промяна: 11.02.2010 11:45
Прочетен: 59494 Коментари: 85 Гласове:
20
Последна промяна: 11.02.2010 11:45
„Развратът не е нищо друго, освен отчаяние на плътта.”
Александър Дюма - син
СЕДЕМТЕ СМЪРТНИ ГРЯХА
ПОХОТЛИВОСТ (Luxuria) Не исках да започвам от този грях. Когато реших да пиша за греховете, в главата ми беше представата, че ще започна от Гордостта. Но не би. Във Вселената си има Ред, който трябва да се спазва. Нарушенията на този Ред са също част от него и човек някак си знае, когато трябва да извърши нарушение на Реда, което си е формена част от същия този Ред. А този случай не е такъв. Някакъв кретен, (със сигурност не е Господ – проверих), е решил да подреди греховете по този начин и аз съответно реших да приема подредбата, като нещо не особено съществено за темата. Както и да е. Няма да се оправдавам, а с изложението си ще продължавам: Вярваш ли, че имаш душа? Вярваш ли в безсмъртието и? Всъщност няма значение в какво вярваш. В крайна сметка всичко е субективно и относително, нали? Похотливостта също. Въпрос на интерпретация. За някои, това е просто здравословен сексуален апетит. За други – сигурен начин да успеят в живота. За трети... е, няма да се заплесвам в изброяване. Но пък като се замисля, колко естествено и широко потребявано качество е, се питам какво прави тогава в списъка на смъртните грехове и при това заема челна позиция... И не само това – похотливостта е единственият от седемте смъртни гряха, който присъства (съдържателно) в десетте Божи заповеди (под №7). Страшна работа. Като се замисля от колко ъгли може да се погледне на похотливостта ми си изправя... косата, разбира се. Всъщност това е метафора. Косата ми не може да се изправи по чисто технически причини. За да не изпадаме в недоразумения, според тълковния речник похотливост е: „Силно сексуално желание, влечение; сластолюбие, сладострастие”. Като българска дума „похот” е производна на старобългарския еквивалент на „искам” и обозначава сексуално желание към друг обект. И според двете определения май всички сме за Ада. Защото в определянето и като смъртен грях няма количествен критерий. А по едно или друго време, всеки от живите хора е изпитвал похотливост. Интересно, че въпреки вкарването и в редиците на смъртните грехове, няма библейско определение за похотливост. Може би причината е в това, че библейските ни праотци, очевидно са се чифтосвали като зайци и прекрасно са знаели що е похотливост (т.е., не са имали нужда да му редят определения в Книгата). Цели страници от Стария завет са изпълнени с еди-кой си роди еди-кой си, а той роди еди-кой си и така почти до безкрай. Някои от най-предпочитаните наставления и обещания на Бог към особено верните му последователи са били от рода: „Плодете се и множете се и напълнете земята” (Битие 9:1) или „И ще направя семето ти като земния пясък: ако може някой да изброи земния пясък, ще се изброи и твоето семе” (Битие 13:16). Да не говорим и за напълно откровените кръвосмесителни извращения, като това извършено от дъщерите на Лот, които напиват баща си за да преспят с него, под богоугодния претекст да продължат рода му. (Битие 19:31-38). Коректността изисква да се уточни, че споменатите библейски пасажи (както и безкрайно много, други подобни), очевидно не са свързани с препоръчване на секс за удоволствие, но и е също така очевидно, че е необходимо силно и неутолимо сексуално желание (т.е. похотливост) за осъществяването им. Католиците твърдят, че похотливостта, наред с чревоугодието, е чисто мъжки грях. Но не им се връзвай – това далеч не е единствената недомислица, която са изрекли. А ако говорим за смъртните грехове по принцип – те са си чисто тяхно творение, което даже не бих нарекъл глупост. По скоро е обичайното им скудоумие. И в Стария и в Новия завет няма подобен списък. Всъщност не, подобен има, но не и същият: „Тия шест мрази Господ. И седем са мерзост на душата му. Очи горделиви, Език лъжлив, И ръце, които проливат кръв невинна, Сърце, което крои лоши замисли, Нозе, които тичат скоро да правят зло, Свидетел лъжлив, който говори лъжи, И онзи, който сее раздори между братя.” (Притчи 6:16-19). Т.е., някой или някои, по лични, а не по божии съображения са премислили и пренаредили това, което е трябвало да стигне до християните като списък със смъртни грехове. Не ме разбирай погрешно. Не съм настроен нито против католиците, нито против религията като цяло. Просто смятам, че нещата трябва да са ясни, точни и неманипулативни, защото това облекчава и прави по-приятен и по-лесен живота ни. Елиминира и лицемерието. А определено е лицемерие да се твърди, че похотливостта е грях при положение, че секса се практикува без оглед на пол и възраст, а обикновено и без особени задръжки. Включително от католици, англикани, презвитериани, методисти, баптисти, лутерани, православни, мюсюлмани, юдеи и т.н.. Нищо ново, разбира се. При нас хората винаги е имало очебийно и повсеместно разминаване между това, което говорим и това което правим, както и между това, което мислим и това, което говорим. Няма причина да се прави изключение и за отношението ни към похотливостта. Но в никакъв случай похотливостта не е нещо, на което трябва да обръщаш гръб. Прекалено важна е от всякаква гледна точка. То е като да загърбиш чувствата си. Рано или късно задължително избиват и поемат контрол над личността. Похотта е един от най-важните фактори, влияещи върху взаимоотношенията ни. Да отричаш съществуването и у себе си е като да отречеш нуждата си да дишаш. Е, рано или късно (при различните хора този етап настъпва по различно време) идва момент, когато не е главната определяща действията ти поне в личен план. Но що се отнася до другите около теб – те винаги несъзнателно ще те оценят И като потенциален сексуален обект. Мисълта за секс не винаги е съзнателна. Всъщност, по-правилно би било да се каже, че по-често не е мисъл, а несъзнавано усещане. Но винаги участва в несъзнателната оценка на хората, с които контактуваш. И това не важи само за мъжете. Да мислиш с долната си глава в този смисъл е погрешно съждение, което винаги ще пречи на общуването ти. Проблемът не е в съществуването на похотливи съзнателни мисли и несъзнавани желания, а в умението ти да ги контролираш. Обикновено хората, чието поведение изглежда най-асексуално, са индивиди, които поради невъзможността си да контролират желанията си, са ги изтласкали изцяло в несъзнаваното. А това определено е фактор, който може да направи нечий живот, ако не нещастен, то поне изпълнен с усещане за неудовлетвореност от нещо неизвестно нему. Похотливостта не е и най-съществения фактор, определящ изневярата. Контрола над желанията и наличието или отсъствието на удовлетворителна любов са много по-определящи. Не е проблем мъжът или жената в една двойка да изпитат сексуално желание към някоя друга или друг. Напротив, това е съвсем естествено. Важното е как ще постъпиш в такъв момент. Ако любовта ти е достатъчно силна и Азът ти не е силно наранен от обекта на любовта ти, то не би трябвало да имаш никакъв проблем в овладяването на сексуалното желание към друг. Но ако не си в състояние да го овладееш – недей да обвиняваш природата, която уж му е дала непреодолима сила. Това просто не е вярно. Стъпвайки върху казаното по-горе – или любовта, която изпитваш е илюзия, или се чувстваш силно наранен и осъществяването на въпросния секс е акт на отмъщение. Всичко останало, което би твърдял, е просто намиране на приемливи обяснения на неприемливите ти (от етична гледна точка) желания. А религиите и техните измислени списъци със смъртни грехове ги зарежи. Те просто приличат на онези консерватори, които действат на принципа на Сталин – има човек – има проблем; няма човек – няма проблем. Като в този случай – нека забраним секса, защото е грях да ръкоблудстваш, словоблудстваш, да го правиш за удоволствие и т.н. и т.н.. Бог бил казал, че съвкуплението е за размножаване, а не за удоволствие. Глупости! Първо – нищо подобно не е казал. И второ: не само секса – целият живот е за удоволствие. И ако го живееш без да изпитваш такова – по-добре се гръмни... или пък ела да помислим какво можем да направим по въпроса.
ПОХОТЛИВОСТ (Luxuria) Не исках да започвам от този грях. Когато реших да пиша за греховете, в главата ми беше представата, че ще започна от Гордостта. Но не би. Във Вселената си има Ред, който трябва да се спазва. Нарушенията на този Ред са също част от него и човек някак си знае, когато трябва да извърши нарушение на Реда, което си е формена част от същия този Ред. А този случай не е такъв. Някакъв кретен, (със сигурност не е Господ – проверих), е решил да подреди греховете по този начин и аз съответно реших да приема подредбата, като нещо не особено съществено за темата. Както и да е. Няма да се оправдавам, а с изложението си ще продължавам: Вярваш ли, че имаш душа? Вярваш ли в безсмъртието и? Всъщност няма значение в какво вярваш. В крайна сметка всичко е субективно и относително, нали? Похотливостта също. Въпрос на интерпретация. За някои, това е просто здравословен сексуален апетит. За други – сигурен начин да успеят в живота. За трети... е, няма да се заплесвам в изброяване. Но пък като се замисля, колко естествено и широко потребявано качество е, се питам какво прави тогава в списъка на смъртните грехове и при това заема челна позиция... И не само това – похотливостта е единственият от седемте смъртни гряха, който присъства (съдържателно) в десетте Божи заповеди (под №7). Страшна работа. Като се замисля от колко ъгли може да се погледне на похотливостта ми си изправя... косата, разбира се. Всъщност това е метафора. Косата ми не може да се изправи по чисто технически причини. За да не изпадаме в недоразумения, според тълковния речник похотливост е: „Силно сексуално желание, влечение; сластолюбие, сладострастие”. Като българска дума „похот” е производна на старобългарския еквивалент на „искам” и обозначава сексуално желание към друг обект. И според двете определения май всички сме за Ада. Защото в определянето и като смъртен грях няма количествен критерий. А по едно или друго време, всеки от живите хора е изпитвал похотливост. Интересно, че въпреки вкарването и в редиците на смъртните грехове, няма библейско определение за похотливост. Може би причината е в това, че библейските ни праотци, очевидно са се чифтосвали като зайци и прекрасно са знаели що е похотливост (т.е., не са имали нужда да му редят определения в Книгата). Цели страници от Стария завет са изпълнени с еди-кой си роди еди-кой си, а той роди еди-кой си и така почти до безкрай. Някои от най-предпочитаните наставления и обещания на Бог към особено верните му последователи са били от рода: „Плодете се и множете се и напълнете земята” (Битие 9:1) или „И ще направя семето ти като земния пясък: ако може някой да изброи земния пясък, ще се изброи и твоето семе” (Битие 13:16). Да не говорим и за напълно откровените кръвосмесителни извращения, като това извършено от дъщерите на Лот, които напиват баща си за да преспят с него, под богоугодния претекст да продължат рода му. (Битие 19:31-38). Коректността изисква да се уточни, че споменатите библейски пасажи (както и безкрайно много, други подобни), очевидно не са свързани с препоръчване на секс за удоволствие, но и е също така очевидно, че е необходимо силно и неутолимо сексуално желание (т.е. похотливост) за осъществяването им. Католиците твърдят, че похотливостта, наред с чревоугодието, е чисто мъжки грях. Но не им се връзвай – това далеч не е единствената недомислица, която са изрекли. А ако говорим за смъртните грехове по принцип – те са си чисто тяхно творение, което даже не бих нарекъл глупост. По скоро е обичайното им скудоумие. И в Стария и в Новия завет няма подобен списък. Всъщност не, подобен има, но не и същият: „Тия шест мрази Господ. И седем са мерзост на душата му. Очи горделиви, Език лъжлив, И ръце, които проливат кръв невинна, Сърце, което крои лоши замисли, Нозе, които тичат скоро да правят зло, Свидетел лъжлив, който говори лъжи, И онзи, който сее раздори между братя.” (Притчи 6:16-19). Т.е., някой или някои, по лични, а не по божии съображения са премислили и пренаредили това, което е трябвало да стигне до християните като списък със смъртни грехове. Не ме разбирай погрешно. Не съм настроен нито против католиците, нито против религията като цяло. Просто смятам, че нещата трябва да са ясни, точни и неманипулативни, защото това облекчава и прави по-приятен и по-лесен живота ни. Елиминира и лицемерието. А определено е лицемерие да се твърди, че похотливостта е грях при положение, че секса се практикува без оглед на пол и възраст, а обикновено и без особени задръжки. Включително от католици, англикани, презвитериани, методисти, баптисти, лутерани, православни, мюсюлмани, юдеи и т.н.. Нищо ново, разбира се. При нас хората винаги е имало очебийно и повсеместно разминаване между това, което говорим и това което правим, както и между това, което мислим и това, което говорим. Няма причина да се прави изключение и за отношението ни към похотливостта. Но в никакъв случай похотливостта не е нещо, на което трябва да обръщаш гръб. Прекалено важна е от всякаква гледна точка. То е като да загърбиш чувствата си. Рано или късно задължително избиват и поемат контрол над личността. Похотта е един от най-важните фактори, влияещи върху взаимоотношенията ни. Да отричаш съществуването и у себе си е като да отречеш нуждата си да дишаш. Е, рано или късно (при различните хора този етап настъпва по различно време) идва момент, когато не е главната определяща действията ти поне в личен план. Но що се отнася до другите около теб – те винаги несъзнателно ще те оценят И като потенциален сексуален обект. Мисълта за секс не винаги е съзнателна. Всъщност, по-правилно би било да се каже, че по-често не е мисъл, а несъзнавано усещане. Но винаги участва в несъзнателната оценка на хората, с които контактуваш. И това не важи само за мъжете. Да мислиш с долната си глава в този смисъл е погрешно съждение, което винаги ще пречи на общуването ти. Проблемът не е в съществуването на похотливи съзнателни мисли и несъзнавани желания, а в умението ти да ги контролираш. Обикновено хората, чието поведение изглежда най-асексуално, са индивиди, които поради невъзможността си да контролират желанията си, са ги изтласкали изцяло в несъзнаваното. А това определено е фактор, който може да направи нечий живот, ако не нещастен, то поне изпълнен с усещане за неудовлетвореност от нещо неизвестно нему. Похотливостта не е и най-съществения фактор, определящ изневярата. Контрола над желанията и наличието или отсъствието на удовлетворителна любов са много по-определящи. Не е проблем мъжът или жената в една двойка да изпитат сексуално желание към някоя друга или друг. Напротив, това е съвсем естествено. Важното е как ще постъпиш в такъв момент. Ако любовта ти е достатъчно силна и Азът ти не е силно наранен от обекта на любовта ти, то не би трябвало да имаш никакъв проблем в овладяването на сексуалното желание към друг. Но ако не си в състояние да го овладееш – недей да обвиняваш природата, която уж му е дала непреодолима сила. Това просто не е вярно. Стъпвайки върху казаното по-горе – или любовта, която изпитваш е илюзия, или се чувстваш силно наранен и осъществяването на въпросния секс е акт на отмъщение. Всичко останало, което би твърдял, е просто намиране на приемливи обяснения на неприемливите ти (от етична гледна точка) желания. А религиите и техните измислени списъци със смъртни грехове ги зарежи. Те просто приличат на онези консерватори, които действат на принципа на Сталин – има човек – има проблем; няма човек – няма проблем. Като в този случай – нека забраним секса, защото е грях да ръкоблудстваш, словоблудстваш, да го правиш за удоволствие и т.н. и т.н.. Бог бил казал, че съвкуплението е за размножаване, а не за удоволствие. Глупости! Първо – нищо подобно не е казал. И второ: не само секса – целият живот е за удоволствие. И ако го живееш без да изпитваш такова – по-добре се гръмни... или пък ела да помислим какво можем да направим по въпроса.
Анкетна карта за родители. Проучване ра...
Оценка за наличието и изразеността на ем...
Тест за експресна диагностика на склонно...
Оценка за наличието и изразеността на ем...
Тест за експресна диагностика на склонно...
"И второ: не само секса – целият живот е за удоволствие. И ако го живееш без да изпитваш такова – по-добре се гръмни... или пък ела да помислим какво можем да направим по въпроса."
Усмихнах се...Поздрави! Светъл, хубав ден! И от всичко по- малко... момче!!
цитирайУсмихнах се...Поздрави! Светъл, хубав ден! И от всичко по- малко... момче!!
;)
цитирайПоследното изречение много ми хареса. Страхотен завършек!! :)
цитирайДано да върши някаква работа. Ако не целия текст, то поне последното изречение :)
цитирайудоволствие, удовлетворение, щастие, блаженство, единение, мир, хармония, любов.
Ако издигнеш секса като източник на удоволствие, оставаш на телесно ниво и си просто похотлив. Никога не достигаш до следващите фази, дори и да си чел в поезията на другите за нещо такова, човек.
(не визирам конкретно теб).
цитирайАко издигнеш секса като източник на удоволствие, оставаш на телесно ниво и си просто похотлив. Никога не достигаш до следващите фази, дори и да си чел в поезията на другите за нещо такова, човек.
(не визирам конкретно теб).
"И второ: не само секса – целият живот е за удоволствие." - Не виждам основание за съмнение, че правя разлика. Цитатът е категоричен: сексът е само едно от удоволствията.
цитирайПоздравления за постинга!Да щастливи са тези при които целия живот е удоволствие, както работата,така и отношенията между хората, приятелството,семейната среда,децата,ако не изпитваме удоволствие от свършеното и общуването ,тогава защо живеем!Усмихнат уикенд от мен!
цитирайТака е, но този Ад не се е установил там по твое желание. Някой го е изградил с идея подобна на идеята за смъртните грехове.
цитирай:)
цитирайВ Дантевия ,,Ад,, любовниците са поставени в преддверието му, а не в деветте му кръга. Данте е подсказал своето отношение към този ,,смъртен,, грях.Още през средните векове.
цитирайС годините се изгради у мен нежелание да разбирам от намеци. Дори на титани на мисълта, като Данте :)
цитирайТова е факт.
цитирайПредпочиташ :,,Право ,куме, та в очи.,,?
цитирайМдааа... Това определено кара хората да се замислят преди да изрекат реплики от типа "Право куме, та в очи.".
цитирай
15.
анонимен -
Знаех си аз,
19.09.2009 12:45
19.09.2009 12:45
пак стигнахме до това, че дозата прави прозата!
А като не умея да дозирам, трудно живея, да ти кажа.
Уж все се уча - а или пресолявам, или горчиви чаши пия!
Благодаря за постинга!
Приятен ден!
цитирайА като не умея да дозирам, трудно живея, да ти кажа.
Уж все се уча - а или пресолявам, или горчиви чаши пия!
Благодаря за постинга!
Приятен ден!
Това не означава ли, че живееш поетично :)
цитирай
17.
анонимен -
Похотта в библията означава
19.09.2009 12:58
19.09.2009 12:58
пожелаване на нещо, което не е твое. Що се отнася до дъщерите на Лот - можеш да прочетеш, че двете племена, които произлизат от този акт, са прокълнати и обречени на изтребление. Когато искаш секс, без да влагаш чувства, без да обичаш - заради самия секс, тогава си похотлив. Когато обичаш и силно желаеш другия изпитваш страст, в която няма негативни нотки. В любовта всичко е позволено, ако го искат и двамата партньори. Нали искаш любов и романтика:) Тогава ще има удоволствие и в секса, и в целия живот. Дано не ни се налага да се гърмим! За причините за изневярата съм съгласна. Пожелавам ти много удоволствия:)
цитирайНе помня да съм срещал подобно определение в Библията, но това не е от съществено значение. Застъпваш гледна точка, различна от написаното в текста - това е важно и от значение :)
цитирай
19.
анонимен -
Прав си, няма определение в един стих.
19.09.2009 13:32
19.09.2009 13:32
Цялото Второзаконие е определение. Но това не е най-важно. Ако не обръщаме внимание на думите (похот или страст), а на съдържането в тях (както си цитирал тълковния речник), тогава няма несъгласие. Но в разговорния език похотта е обременена с негативно отношение - като нещо непозволено, незаконно, извънбрачно. А в секса може да има и страст, която е без тези отенъци. Но всъщност, ти не си описвал пожелаването в добрия смисъл, а като нещо, което можеш или не можеш да контролираш, когато си обвързан. Така че, можеш да направиш продължение с хепи енд:)
цитирайтези твои материали и си ги препрочитам понякога като справочник!
Думи като похотлив, пощелив са натоварени с отрицателен смисъл, защото определят желания, които са извън установения ред и мярка. Т.е. имаш желания - тайни или явни - които те правят неприемлив за другите и ако искаш да не те изхвърлят, трябва да ги контролираш. Мисля, че това се отнася не само за секса, а и за пожелаване на всичко, което някой е решил, че не ти се полага.
всеки се справя с тези импулси както може, но - мярката му е майката. Ако не става - бегай при dobromirdimitrov ;-))))))))
цитирайДуми като похотлив, пощелив са натоварени с отрицателен смисъл, защото определят желания, които са извън установения ред и мярка. Т.е. имаш желания - тайни или явни - които те правят неприемлив за другите и ако искаш да не те изхвърлят, трябва да ги контролираш. Мисля, че това се отнася не само за секса, а и за пожелаване на всичко, което някой е решил, че не ти се полага.
всеки се справя с тези импулси както може, но - мярката му е майката. Ако не става - бегай при dobromirdimitrov ;-))))))))
:)
цитирай
22.
анонимен -
@18 - :):):)
19.09.2009 14:30
19.09.2009 14:30
Живота ми е поезия, когато не съм много гладна!!!:)
цитирай
23.
анонимен -
Хората са подтискани
19.09.2009 14:35
19.09.2009 14:35
с това Християнство.Българите са знаели че Земята се върти за 365 дни около слънцето и трябва да се завърти около него дванадесет пъти докато Юпитер направи това веднъж но по късно хората са съдени и изгаряни на клади от благочестивите християни и това не е случайно - Христос е измислен от евреите.Четет за тях и тяхния Юдаизъм, Тора и Талмуд, та да ви стане ясно че всуе мислите по въпроса за гореспоменатия грях.
цитирайХората на истинското изкуство обикновено изглеждат леко изпосталели :)
цитирайЧел съм ги, но не ми става ясно, какво трябва да ми стане ясно. Ще ми обясните ли какво имате пред вид?
цитирай
26.
sparhawk -
Някъде бях чел
19.09.2009 14:54
19.09.2009 14:54
доста интересен материал, че фактически като грях се е имало предвид да сложиш рога на съпруга/съпругата. С времето вече религията се е превърнала във враг на почти всичко забавно. Макар, че навсякъде има свестни хора, за които са важни хората, а не догмите.
цитирайБеше ми интересно да прочета и постинга, и коментарите.
цитирайкъм себе си и към другия.Така е и с т.нар.похот.Ако това прави хората по-открити,едва ли е грях.Но често става повод за самоизмъчване,а моите догадки за такава реакция стигат до един особено разпространен грях,най-големият според Исус - гордостта.Тя се крие в същността на много от нашите глупави реакции.Едно време се занимавах с четене на книги за поведението на животните.От тях научих нещо,което винаги ме е радвало,а именно, че и животните изпитват в живота си истински любовни и естетични потребности.
цитирайИмам в един постинг седемте смъртни гряха, включително и този :))
http://tera.blog.bg/izkustvo/2009/02/06/djeims-ensor-izprevaril-vremeto-si.287205
цитирайhttp://tera.blog.bg/izkustvo/2009/02/06/djeims-ensor-izprevaril-vremeto-si.287205
30.
анонимен -
25. анонимен - Хората са подтискани
19.09.2009 15:25
19.09.2009 15:25
Правете разлика между вяра и религия - второто е създадено от хората и техните догми и канони, затова е лишено от сила. Антисемитизмът е анахронизъм, неуместен е през 21 век. Той е причината за Втората световна война и холокоста. Аз не съм еврейка, но винаги се възмущавам, когато някой изразява явна омраза към цял народ. Не се ли замисляте защо 2000 години след християнството никой не е измислил нещо по-добро, което да е вечно и да дава смисъл на живота ни? Добромир, извинявай, че се намесих по този въпрос!
цитирай
31.
анонимен -
33. ileila - 32. harvi
19.09.2009 16:11
19.09.2009 16:11
ileila, вярата е въпрос на личен избор и убеждение, затова споровете не могат да доведат до нищо. Нека да уважим темата на домакина и да не я изместваме. Ако искате да говорим за вяра, нека го направим в моя блог.
цитирайИнтерпретациите върху религиите винаги са далеч от същността им, но съществуват защото ортодоксалните подръжници на религиите са твърде малко.
цитирайОтричаме нещата, които ни застрашават и когато ни застрашават. Това придава качеството "лош" или "вреден" на понятията. Например, сексът си е супер и принципно нямаме нищо против него, но пази боже същия този секс да е между нашия партньор и някой друг :)
цитирайДа мерим с различни аршини различните неща, не е много добра идея.
цитирайхората влизат,за да участват в свободна дискусия,а се оказва,че все нещо не съм угодила на домакина,все нещо не съм добре преценила.Ще бягам...
цитирайЗащо държиш да си угодила на който и да е? За мен е важно да си имаш твое мнение. Моето си го знам и държа да чуя чуждото. Но ако съгласието ми с теб ще ти достави удоволствие - ще се погрижа за това :)
цитирайЗащо държиш да си угодила на който и да е? За мен е важно да си имаш твое мнение. Моето си го знам и държа да чуя чуждото. Но ако съгласието ми с теб ще ти достави удоволствие - ще се погрижа за това :)
цитираймного хора сигурно се вълнуват от темата,за да не спирам дискусията, ще повторя,че за мен в основата на всеки грях е гордостта.Може да греша и не държа на съгласие.По-скоро на диалогичност... :)
цитирайживота е удоволствие,но в днешни дни ние оцеляваме !
цитирайДобре си го казала - определянето на нещо като грях, създаването на вътрешни задръжки спрямо природния закон, прави живота на човека Ад. Затова много хора са съгласни с твърдението, че Адът е на Земята, че е в нашето съзнание. Човек се пържи в мисли за недостижимото, за неизпълнимото, а всъщност съзнава, че да направи една крачка и всичко става изпълнимо и достижимо... Искам да кажа и друго - извън религиите няма друг глобален морален кодекс за човечеството, няма точно определени правила докъде стига позволеното и откъде започва непозволеното, къде е моментът, в който човек започва да пречи на другите. Християнските ценности не са равнозначни на ислямските, будистките и пр. Смешно ми е, че в списъка попада и чревоугодничеството, ами Иван Звездев да му мисли : )...
цитирайЩе стигна и до него. Знам ли какво ще ми хрумне тогава? :)
цитирайЗависи.
цитирай:))
цитирайкакто и заключението!!
Исках да споделя мнението си с 2-3 думи, но се оказа, че няма да е толкова кратко, та ще го спестя на уважаемите ти читатели (все пак е почивен ден! :)))
Както се казва, не приемай живота твърде на сериозно,защото никой не излиза жив от него!
Поздрави и хубави празници!
цитирайИсках да споделя мнението си с 2-3 думи, но се оказа, че няма да е толкова кратко, та ще го спестя на уважаемите ти читатели (все пак е почивен ден! :)))
Както се казва, не приемай живота твърде на сериозно,защото никой не излиза жив от него!
Поздрави и хубави празници!
Убедително е.
Ако ще реабилитираш и останалите шест смъртни гряха, мисля си да се абонирам за твоя блог :)))
А иначе сериозно... Винаги съм се радвала, че почти всички религии са стъпили върху страха от Бога.. Хич нямам вяра на самоконтрола на човеците. Слава Богу - страха от Господ или от нещо си там удържа нещата. А иначе, докато разпъваме тиранти пред останалите, на този страх може да му викаме и самоконтрол :)))
цитирайАко ще реабилитираш и останалите шест смъртни гряха, мисля си да се абонирам за твоя блог :)))
А иначе сериозно... Винаги съм се радвала, че почти всички религии са стъпили върху страха от Бога.. Хич нямам вяра на самоконтрола на човеците. Слава Богу - страха от Господ или от нещо си там удържа нещата. А иначе, докато разпъваме тиранти пред останалите, на този страх може да му викаме и самоконтрол :)))
"Вярваш ли, че имаш душа?"
"Не казвай - аз ИМАМ душа. Ако я имаш, значи ти си нещо друго. Какво? Тялото? Казвай - аз СЪМ душа, която е облечена в това тяло."
Поздрави за поста!
Наистина:"Проблемът не е в съществуването на похотливи съзнателни мисли и несъзнавани желания, а в умението ти да ги контролираш."
цитирай"Не казвай - аз ИМАМ душа. Ако я имаш, значи ти си нещо друго. Какво? Тялото? Казвай - аз СЪМ душа, която е облечена в това тяло."
Поздрави за поста!
Наистина:"Проблемът не е в съществуването на похотливи съзнателни мисли и несъзнавани желания, а в умението ти да ги контролираш."
Тогава ще се опитам да третирам и другите по подобен начин :)
цитирайОпределено ще пиша и за другите и определено не си падам по контрола чрез страх. Вярвам им на човеците :)
цитирайАз съм душа... Но си харесвам и опаковката и държа на нея :)
цитирай
50.
анонимен -
религията е направена от хората за хората.
19.09.2009 19:48
19.09.2009 19:48
да се вярва в нещо.може би за да сплоти общноста,може би,за да ни направи и по добри,!може би с вярата си в Господ да вдъхне и страх в душата от греха,да си послушен и смирен! Господ е казал-помогни си сам ,за да ти помогна и аз!
цитирай
51.
malinko69 -
Критика & без рецензия!!!
19.09.2009 19:56
19.09.2009 19:56
мдааа...кога секса става разврат????..когато минем определена възраст май..аааааа?! а Дюма син щом е стигнал до това заключение...сигурно го е преживял,иначе не може го твърди :)
цитирайимам лично мнение, но ще го запазя, не за друго, а защото все нещо съм недоразбрала:)
Обаче с Дюма-син се съгласявам на момента-
когато плътта ме може да последва сърцето, какво остава освен да се отдаде на разврат.Когато не можеш да нахраниш сърцето, трябва да задоволиш плътта.
И друго ми хрумва - как ли щяхме да обясняваме похоттта, ако изобщо не съществуваха религиите??? Трудно е само да си го представим.
интересни коменти
:)
цитирайОбаче с Дюма-син се съгласявам на момента-
когато плътта ме може да последва сърцето, какво остава освен да се отдаде на разврат.Когато не можеш да нахраниш сърцето, трябва да задоволиш плътта.
И друго ми хрумва - как ли щяхме да обясняваме похоттта, ако изобщо не съществуваха религиите??? Трудно е само да си го представим.
интересни коменти
:)
Тогава просто вярвай в доброто.
цитирайКогато някой прави секс с жена ти :)
цитирайНамери време. Ще се радвам да чуя всичко, което имаш да кажеш.
цитирайМдааа... Коментарите определено са интересни.
цитирайвече ще спя спокойно, че не съм грешница, непрекъснато ни сочеха нас скорпионите като похотливци, развратници и пр., а ето че това е един измислен смъртен грях. Какво е любовта без страст-празна чаша. Колкото до контрола, това си го можеме, поне това ни признават-вътре в нас бушували море от страсти, а отвън не ни личало, спокойни като езерна вода.
Браво, хареса ми, ти направи един нов прочит на Библията.
цитирайБраво, хареса ми, ти направи един нов прочит на Библията.
Радвам се, че съм ти помогнал да спиш спокойно :)
цитирайСпоред мен истината е в това да мислиш, а не да вярваш.
цитирай
60.
sparhawk -
и това според вас...
20.09.2009 09:00
20.09.2009 09:00
анонимен написа:
да си послушен и смирен!
... е хубаво? Високо вдигнатата глава сабята не я стига :-)
а защо, според теб, това се оказва най-трудно?
мисленето имам предвид.
знаеш ли колко хора познавам, които предпочитат да вярват сляпо, да приемат наготово "изпитаните" истини, вместо сами да открият своята истина...
цитираймисленето имам предвид.
знаеш ли колко хора познавам, които предпочитат да вярват сляпо, да приемат наготово "изпитаните" истини, вместо сами да открият своята истина...
наркоманията се оказва твърде многолика, разнопосочна и разнообразна, а?
цитирайЗащото, ако се замислят ще открият собствени правила, които ще трябва да приложат на практика и да понесат последиците от действията си. А при вярата - отговорността е в обекта на вярата.
цитирайЗатрудняваш ме. Каква наркомания?
цитирайПродължаваш ли?... въпреки последствията?
цитирайВсъщност и да не спреш, пак ще умреш.
цитирай:)
цитирайи аз така.
цитирайнаистина спах добре, отдавна не ми се бе случвало,
права е баста, тези свещеници много затормозяват такива праведници като мен, дето само ходят по горите да събират билки. виждам обаче, че и тя е кахърна, търси някаква истина. Аз понеже обичам да помагам бих й казала, че ако съчетае любовта със страстта, няма да разсърди небесните ни покровители.
цитирайправа е баста, тези свещеници много затормозяват такива праведници като мен, дето само ходят по горите да събират билки. виждам обаче, че и тя е кахърна, търси някаква истина. Аз понеже обичам да помагам бих й казала, че ако съчетае любовта със страстта, няма да разсърди небесните ни покровители.
70.
анонимен -
t_o_m_a_s - Тази дума ми харесва...
21.09.2009 15:31
21.09.2009 15:31
...чувствена, обладаваща, силна, мръсна, безвъзвратна, развратна, завладяваща, тайна, вкусна, неудържима, привличаща, така ми звучи на мен...коренно различна от това, което е човек и когато се отдадеш на нея - не си ти, това не си ти и нигока няма да бъдеш, някой прави и движи всичко вместо теб, някой е взел тялото ти назаем, то не е твое и докато не свърши всичко ти не можеш да го притежаваш........
......сега отново си ти, нея я няма, пуска те, отива си и те оставя сам, остава виновното удовлетворение, леко натрапчиво и винаги напомнящо, че не само тялото е било твое, но и всичко, което е станало с нейна помощ си го направил единствено и само ти и то съвсем умишлено, макар и неконтролируемо...
Хубав ден на всички!
цитирай......сега отново си ти, нея я няма, пуска те, отива си и те оставя сам, остава виновното удовлетворение, леко натрапчиво и винаги напомнящо, че не само тялото е било твое, но и всичко, което е станало с нейна помощ си го направил единствено и само ти и то съвсем умишлено, макар и неконтролируемо...
Хубав ден на всички!
Звучи много поетично :) Харесва ми.
цитирай
72.
анонимен -
t_o_m_a_s - Тази дума ми харесва...ПРОДЪЛЖЕННИЕ
21.09.2009 19:53
21.09.2009 19:53
...чувстваш се мръсен, погнусяваш се от себе си и изпитваш огромен страх, уплаха от това, че сам си се омърсил...въпреки това единствената мисъл, която ти идва наум в този момент е, че, ако можеш да върнеш времето назад би го направил отново...и това те отвращава още повече...сърцето започва да бие усилено, а очите прималяват...
КРАЙ
Поздрави за темата, поставена в този блог!!!
цитирайКРАЙ
Поздрави за темата, поставена в този блог!!!
Не обичам "Край". Предпочитам "..."
цитирай"Стъпвайки върху казаното по-горе – или любовта, която изпитваш е илюзия, или се чувстваш силно наранен и осъществяването на въпросния секс е акт на отмъщение." - ей това най- ме замисли!
Толкова ли е лесен отговорът?
цитирайТолкова ли е лесен отговорът?
Не знам какво точно имаш пред вид, но знам, че отговорите винаги са лесни, ако успееш да формулираш правилния въпрос.
цитирайdobromirdimitrov написа:
Не знам какво точно имаш пред вид, но знам, че отговорите винаги са лесни, ако успееш да формулираш правилния въпрос.
Имах предвид - толкова ли е прост отговорът на това защо прелюбодействаме (или сме похотливи)?
Истината винаги е проста. Просто на нас хората не винаги ни харесва и тогава обявяваме, колко сложно нещо е живота и колко сложни същества сме ние...
цитирайУникално и вярно твърдение! Поздравления!
цитирай:)
цитирайчичко Фройд - Човек живее за удоволствието!
А аз казвам - Човек живее за удоволствието, но с мярка. хаха
цитирайА аз казвам - Човек живее за удоволствието, но с мярка. хаха
:)
цитирай
82.
анонимен -
Назад към липсата на морал
06.08.2010 08:57
06.08.2010 08:57
Тази идея е привлекателна за мнозина, но на входа на Рая стои Архангел с огнен меч.
цитирайПодобна идея не присъства в текста.
цитирайСтатията определено ме хвърли в размисъл..Преди по-малко от месец имах поведена дискусия на тази тема,но на бързо я прекъснах.Вероятно, защото не съм подготвена при този вид дискусии или просто не отговаря на моите разбирания..Не знам..Ще мисля...и пак ще мисля..
цитирай:)
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 73426